کمیته فولاد در اتاق ایران تشکیل می‌شود

تاریخ ارسال : 05 آوریل 2014 ساعت : 6:21 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تقی بهرامی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در جمع فولادسازان گفت: می‌خواهیم در اتاق ایران میز فولاد داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات مربوط به این صنعت را از این طریق به گوش رییس‌جمهور برسانیم. 
وی همچنین از تشکیل دو کمیته برای بررسی مشکلات صنعت فولاد خبر داد و گفت: در صورتی که میز فولاد در اتاق ایران و تهران بگیریم یک کمیته نیز برای بررسی مشکلات صنعت فولاد تشکیل خواهیم داد. وی ادامه داد: دو کمیته دیگر نیز شامل کمیته ضددامپینگ و کمیته کنترل کیفیت خواهند بود.
بهرامی اظهار داشت: از مسوولان تقاضا داریم در صورت واردات از فاش شدن میزان آمار و ارقام آن خودداری کنند و اجازه بدهند اسرار تجارت پنهان بماند چرا که به محض مطلع شدن کشورهای همسایه از آمار واردات کشورمان، قیمت محصولات خود را بالا می‌برند.وی همچنین ادامه داد: بالا رفتن قیمت‌های محصولات وارداتی بازار داخل را ملتهب می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر نیز ورود بی‌رویه محصولات نهایی، بازار را اشباع کرده و باعث شده تا بسیاری از کارخانه‌های بخش‌خصوصی در این میان متضرر شوند.
وی افزود: در حال حاضر بخش عمده تولیدکنندگان خصوصی به دلیل نداشتن مواد اولیه تنها با ده الی 30درصد ظرفیت خود، کار می‌کنند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر بانک‌ها نیز برای واردات به تولیدکنندگان تسهیلات نمی‌دهند و ادامه این روند فاجعه بزرگی در صنعت فولاد می‌آفریند.
در این مجمع که فولادسازان بخش دولتی و خصوصی هر دو شرکت داشتند نظرات و مشکلات خود را مطرح کرده و پیرامون آن به بحث و بررسی نشستند.
در این میان احرامیان از فولاد یزد درخصوص جلوگیری از دامپینگ گفت: شرکت‌های دولتی را همچون گذشته متهم به استفاده از سنگ آهن با نرخ دولتی کرد.
یزدی‌زاده معاون فروش و صادرات ذوب‌آهن اصفهان نیز در‌خصوص بحث دامپینگ و راه‌حل‌های جلوگیری از آن سخن گفت و اظهار داشت درهای کشور ما به کشورهای تولیدکننده خارجی فولاد فعلا باز است و کشورهای تولیدکننده خارجی نیازی به دامپینگ ندارند اما با اصلاح ساختار می‌توانیم در آینده جلوی آنها را بگیریم و برای این کار باید بسیار حساب شده و منطقی عمل کنیم. در این مجمع که روز چهارشنبه در هتل انقلاب تهران برگزار شد رفیعیان مدیرعامل فولاد اصفهان نیز در خصوص کنترل کیفیت محصولات تولیدکنندگان گفت: تقاضا می‌کنم انجمن در صورت عدم کنترل کیفیت محصولات از سوی تولیدکنندگان به آنها اخطار کند.
همچنین در این جلسه به درخواست دنیانور مدیرعامل فولاد جنوب با رای حاضرین قرار بر این شد تا محل ثابتی با کمک اعضا برای انجمن تولیدکنندگان فولاد در نظر گرفته شود.

دیدگاه شما

خبرنامه