آماده باش عربستان با هشدار یک داعشی

تاریخ ارسال : 20 جولای 2014 ساعت : 5:23 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

دستگاه‌های امنیتی عربستان پس از به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع انفجار تروریستی در تاسیسات حیاتی شهر ریاض پایتخت این کشور به حال آماده‌ باش درآمده‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، برخی منابع خبری اعلام کردند، دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی به دست آورده‌اند که یکی از افراد عربستانی وابسته به گروه تروریستی داعش طی تماس تلفنی با خانواده خود که در ریاض ساکن هستند، بدون ارائه توضیحات اضافی به آنان نسبت به عملیات این گروه تروریستی در ریاض هشدار داده است.

وزارت کشور عربستان به نیروهای مامور تامین امنیت تاسیسات حساس دولتی در سراسر کشور دستور داده است تا سطح محافظت از این تاسیسات را بالا برده و از آمادگی نیروهای امنیتی اطمینان حاصل کنند.

قابل تامل است که عامل اصلی تهدید به حملات تروریستی در عربستان، گروه تروریستی القاعده است که خود عربستان از آن برای ضربه‌زدن به کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه پشتیبانی و استفاده کرده است.

ناامنی و تهدیدات تروریستی از دوهفته گذشته بسیار جدی تر شده است، به طوری که 6 نفر از عناصر القاعده روز جمعه هفته گذشته به یک گشتی عربستان در ورودی الودیعه واقع مرز با یمن در جنوب این کشور حمله کردند که به کشته شدن راننده این گشتی و 2 نفر دیگر از نیروهای امنیتی منجر شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عربستان 3 نفر از مهاجمان را کشتند و یک نفر را نیز بازداشت کردند که از سوی وزارت کشورعربستان تحت تعقیب بوده است. ولی دو نفر دیگر از مهاجمان به شهر “شروره” عربستان گریخته و در یک ساختمان دولتی پناه گرفته بودند که این دو نفر نیز بعد از اینکه خود را در حلقه محاصره نیروهای امنیتی عربستان دیدند منفجر کردند.

دیدگاه شما

خبرنامه