تولید کنندگان لوله در ترکیه به دنبال حذف تعرفه واردات ورق گرم

تاریخ ارسال : 26 ژوئن 2014 ساعت : 6:34 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تولیدکنندگان لوله در ترکیه به دنبال حذف 9 درصد تعرفه واردات ورق گرم هستند چرا که با مشکل توقف در تولید و عدم توانایی در انجام سفارشات دریافتی روبرو شده اند. ظاهرا فولادسازان داخلی نمی توانند نیاز آن ها را برآورده سازند.

تولید کنندگان لوله در ترکیه بیش از 60 درصد مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار داخلی تامین می کنند ولی چون کارخانه های داخلی نیاز آن ها را سر وقت تامین نمی کنند و 3 تا 4 ماه تاخیر دارند این تولید کننده ها نیز در تحویل کالا دچار تاخیر شده اند و با توقف برخی خوط تولید روبرو هستند.

تولید سالانه ورق در ترکیه 9 میلیون تن است ولی مصرف آن در این کشور بیش از 14 میلیون تن در سال می باشد از این رو 40 درصد نیاز باید وارد شود. از طرفی واردات لوله بدون مالیات است ولی واردات ورق فولای 9 درصد عوارض گمرکی دارد. این عوارض گمرکی هزینه تولید کارخانه های تولید کننده لوله را در ترکیه بالا برده است. این تعرفه در ابتدا برای حمایت از بازار داخلی فولاد اخذ می شد ولی در حال حاضر به بازار لوله ترکیه صدمه می زند.

در این بین انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه درخواست حذف تعرفه واردات ورق را رد کرده و معتقد است با حذف این تعرفه تنها تولید کنندگان خارجی ورق هستند که سود می برند.

دیدگاه شما

خبرنامه