مردم کدام‌استان کمتر با تلفن صحبت‌می‌کنند؟

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2014 ساعت : 8:34 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مهدی فرقانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت 22، 22 مردادماه امسال طرح حذف پیش شماره‌های تلفن ثابت بین شهرستان‌های استان اجرا شده است که با اجرای آن تعداد ارقام شماره‌ تلفن‌های ثابت استان هشت رقمی می‌شود.



وی حذف کد، تسهیل شماره‌گیری و کاهش هزینه‌ها را از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح یکسان‌سازی کد بین شهری آذربایجان‌شرقی حذف کد موجود بین شهرستان‌ها و در نتیجه تسهیل شدن مکالمات و شماره‌گیری در مکالمات بین‌شهری اتفاق خواهد افتاد.

فرقانی اضافه کرد: با اجرای طرح حذف پیش شماره‌های تلفن ثابت بین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی از ساعت 22، 22 مردادماه میزان تعرفه هزینه مکالمه از پالس به دقیقه تغییر پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با حذف و یکسان‌سازی کد، قیمت مکالمات بین شهری از 190 به 30 ریال کاهش پیدا می‌کند، افزود: تعرفه خارج از استان به تمام نقاط کشور که قبلاً براساس کیلومتر از 30 تا 85 تومان بود به 33 تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح حذف پیش‌شماره‌های تلفن ثابت بین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی تمام شماره ‌تلفن‌های استان به هشت رقم افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با اجرای این طرح به اول شماره تلفن‌های شهرهای تبریز، آذرشهر، اسکو، بناب، مراغه، عجب‌شیر و ملکان عدد سه، شهرهای میانه، هشترود و چاراویماق عدد پنج و بقیه شهرستان‌های استان عدد چهار اضافه می‌شود.

فرقانی ادامه داد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری از طریق تلفن ثابت 9090 و از طریق تلفن همراه 04119090 از شماره هشت رقمی تلفن خود مطلع شوند.

وی افزود: سامانه پیامکی 300002862 نیز برای این امر اختصاص یافته است و هموطنان می‌توانند با ارسال شماره تلفن خود، شماره تلفن جدیدشان را از طریق پیامک دریافت کنند.

مدیرعامل مخابرات استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که 700 هزار تلفن در شهر تبریز و بقیه در شهرهای آذربایجان‌شرقی قرار دارد؛ پیش‌بینی شده است امسال نیز 60 هزار تلفن ثابت واگذار شود.

دیدگاه شما

خبرنامه