افت جزیی قیمت ورق در ترکیه

تاریخ ارسال : 30 سپتامبر 2014 ساعت : 10:49 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

هفته گذشته قیمت ورق در ترکیه به استثنای ورق گرم روندی نزولی داشت. تقاضای نهایی آنقدر نیست که قیمت ها را ثبات نگه دارد از طرفی قیمت مواد اولیه نزولی است و ارزش لیر نسبت به دلار بالا رفته است. نوسان نرخ ارز که باعث شده نگرانی ها از وضعیت اقتصادی افزایش یابد و بر تقاضای نهایی اثر گذاشته اجازه نمی دهد قیمت ها در سطوح فعلی ثابت بماند. به ویژه تقاضای ورق رنگی و گالوانیزه در بازار داخلی و صادرات هر دو ضعیف است.

گرچه تقاضای داخلی ورق گرم در ترکیه بهتر از بازار صادرات و سایر محصولات ورق است ولی انتظار می رود در ماه اکتبر قیمت ورق گرم نیز کاهش یابد.

آخرین قیمت ورق گرم تولید نوامبر در بازار داخلی ترکیه ۵٩٠ تا ۶٠۵ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده و تقاضا نسبتا مطلوب است. قیمت صادراتی ورق گرم ۵٨٠ تا ۵٨۵ دلار هر تن فوب و محصول وارداتی از سی آی اس ۵۵۵ تا ۵٧۵ دلار هر تن سی اف آر است.

هفته گذشته تقاضای ورق سرد در ترکیه کم بود و قیمت با ۵ دلار کاهش به ۶٨۵ تا ٧٠٠ دلار هر تن درب کارخانه رسید. قیمت پیشنهادی صادراتی نیز ۶٧۵ تا ۶٨۵ دلار هر تن فوب است. ورق رنگی و گالوانیزه نیز با ۵ دلار افت قیمت به ترتیب ٨۶۵ تا ٨٩٠ دلار هر تن فوب و ٧۶۵ تا ٧٨٠ دلار هر تن فوب ثبت شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه