نگاهی به آمار مصرف فولاد دنیا تا سال آینده

تاریخ ارسال : 08 اکتبر 2014 ساعت : 11:46 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

انجمن جهانی فولاد در اجلاس سالانه ای که این هفته در مسکو برگذار شد پیش بینی قبلی خود را در زمینه میزان مصرف فولاد در کشورهای مختلف با توجه به رکود بازار چین، سی آی اس و امریکای جنوبی پایین آورده است.

در سطح جهان میزان مصرف ظاهری فولاد امسال تنها ٢ درصد بالا رفته به یک میلیارد و ۵۶٢ میلیون تن می رسد و سال ٢٠١۵ نیز ٢ درصد رشد خواهد داشت. در حالی که سال گذشته ٣,٨ درصد بهبود داشت. در آوریل سال جاری پیش بینی این انجمن رشد ٣.١ درصدی تقاضا در سال جاری و ٣,٣ درصد بهبود در سال ٢٠١۵ بود.

امسال مصرف فولاد چین تنها یک درصد بالا می رود و سال آینده تنها ٠,٨ درصد خواهد بود. در منطقه سی آی اس و همچنین امریکای مرکزی و جنوبی میزان مصرف فولاد به ترتیب ٣.٨ درصد و ٢.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش می یابد و در امریکای لاتین نیز تحت تاثیر رشد منفی برخی کشورهای آن میباشد. در حوزه سی آی اس مسائل سیاسی منطقه ای باعث شده امیدی به بهبود اوضاع و افزایش مصرف در آینده نزدیک نباشد.

در حوزه یورو چشم انداز مثبتی برای مصرف فولاد به چشم نمی خورد و امسال رشد ۴ درصدی و سال آینده ٢,٩ درصد بهبود در مصرف خواهد داشت. انگلیس و لهستان رشد در مصرف فولاد خواهند داشت و در آلمان نیز مصرف فولاد امسال ٣,٢ درصد و سال آینده ٢.٣ درصد بالا خواهد رفت.

در امریکای شمالی نیز امسال مصرف فولاد ۶,۴ درصد بالا می رود و سال ٢٠١۵ تا ٢.٢ درصد بهبود خواهد داشت. علت اصلی این رشد بهبود مصرف امریکاست که امسال با ۶.٧ درصد رشد به ١٠٢ میلیون تن می رسد . بهبود تقاضای بخش خودرو و انرژی کمک کننده است.

در هر حال افزایش مصرف فولاد حوزه یورو، امریکا و ژاپن آنقدر نیست که رکود بازار اقتصادهای نوظهور را جبران نماید.

دیدگاه شما

خبرنامه