بستن شیر نفت اقتصاد ایران را پویاتر می‌کند

تاریخ ارسال : 20 ژانویه 2015 ساعت : 7:40 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران با اشاره به نقش موثر تعاونی‌ها در خروج از اتکا به نفت، گفت: بستن شیرهای نفت موجب پویایی اقتصاد و توجه بیشتر به تولید داخل‌ می‌شود.

ماشاءالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نسخه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری برای مقابله با بحران‌ها و ناملایمات خارجی پیش بینی شده، اقتصاد مقاومتی است و در صدر ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز بر مردمی شدن اقتصاد تاکید شده است.

وی با اشاره به ماهیت ضدتورمی بخش تعاون گفت: در بخش تعاون به ویژه تعاونی‌های تولیدی، با صرف هزینه اندک می‌توان اشتغالزایی کرد و هر جا که بتوان مشارکت مردم را بالا برود و شبکه‌های مردمی را تقویت کرد، مقاومت در برابر ناملایمات و تحریم‌ها بیشتر می‌شود.

رییس هیأت مدیره اتاق تعاون ایران درعین حال مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات تعاونی‌های مصرف دانست و افزود: متاسفانه این امر در بسیاری از مراکز خرید و فروشگاهها رعایت نمی‌شود از این رو قیمت تمام شده کالا در بخش تعاون بالا می‌رود و در بازارهای رقابتی قادر به رقابت نیستند.

عظیمی در پایان ادغام وزارت تعاون را غیر ضرور و موجب تضعیف بخش تعاون دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه بخش تعاون نیازمند یک وزرتخانه مستقل است دولت و مجلس در این زمینه بازنگری جدی به عمل آورند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

خبرنامه