افزایش تولید جهانی فولاد در سال گذشته

تاریخ ارسال : 27 ژانویه 2015 ساعت : 8:05 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بنابر گزارش انجمن جهانی فولاد، سال ٢٠١۴ تولید جهانی فولاد با ١,٢ درصد رشد به یک میلیارد و ۶۶٢ میلیون تن رسید. تولید فولاد آسیا ١,۴ درصد بالا رفته به یک میلیارد و ١٣٢ میلیون تن رسید. میزان تولید چین رشد ٠.٩ درصدی داشته ٨٨٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تن ثبت شد.

سهم چین از میزان تولید جهانی فولاد از ۴٩,٧ درصد سال ٢٠١٣ به ۴٩.۵ درصد کاهش یافت. در ژاپن میزان تولید ٠.١ درصد بالا رفته و در کره جنوبی٧.۵ درصد بهبود داشت.

در حوزه یورو تولید فولاد خام در سال ٢٠١۴ حدود١,٧ درصد رشد نموده ١۶٩ میلیون تن ثبت شد. در آلمان و فرانسه تولید بالا رفت ولی در ایتالیا و اسپانیا نزولی بود. تولید ترکیه نیز پایین آمد. در سی آی اس نیز تولید فولاد افت داشته در اوکراین ١٧ درصد کاهش داشت.

همچنین در امریکای شمالی تولید فولاد ٢ درصد بالا رفته در امریکا، کانادا و مکزیک بهبود داشت. در امریکای جنوبی تولید فولاد ١,۴ درصد افت داشت و کاهش تولید برزیل، ونزوئلا و شیلی با بهبود آرژانتین، کلمبیا و پرو تا حدودی جبران شد.

سال گذشته میلادی، خاور میانه بیشترین سرعت رشد در تولید فولاد را داشته ٧,٧ درصد بهبود یافت. کاهش ١٧ درصدی تولید امارات را بهبود تولید ایران، قطر و عربستان جبران نمود. آمار ١٠ تولید کننده اول جهان همچون سال قبل بود به جز کره جنوبی که یک پله از روسیه بالاتر قرار گرفت.

دیدگاه شما

خبرنامه