غول فولادی کره، فناوری جدید فولاد به ایران می‌آورد

تاریخ ارسال : 01 فوریه 2015 ساعت : 8:29 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

شرکت فولاد پوسکو کره‌جنوبی خواهان اجرای فناوری جدید تولید فولاد در ایران با استفاده از سنگ‌آهن کم عیار شد.  به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان به‌شمار می‌آید و در عین حال یکی از دارندگان فناوری‌های نوین تولید این محصول محسوب می‌شود در جلسه‌ای با رئیس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی خود برای اجرای طرح‌های فولادی با استفاده از فناوری فاینکس (Finex) شد.

روش فاینکس با استفاده از سنگ‌آهن ریزدانه (fine) 55 تا 65درصدی اما بدون استفاده از «گندله یا کلوخه سنگ‌آهن همچنین کک سازی» قادر به تولید فولاد خام است. دراین روش به دلیل اینکه نیازی به کارخانه‌های گندله‌سازی، ‌کک‌سازی یا کلوخه سنگ‌آهن نیست میزان سرمایه‌گذاری 30 درصد کاهش می‌یابد. مدیر ارشد پوسکو در این جلسه یادآور شد که این شرکت در سال 2014 یک کارخانه 2 میلیون تنی و پیش از آن نیز یک کارخانه 5/1 میلیون تنی را با استفاده از روش فاینکس راه‌اندازی کرده است. رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز با اشاره به برنامه‌های توسعه فولاد در ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 گفت: به دلیل کاهش میزان سرمایه‌گذاری در این روش می‌توان بخشی از سبد تولید فولاد را در ایران به این روش اختصاص داد.
شرکت فولاد پوسکو کره‌جنوبی خواهان اجرای فناوری جدید تولید فولاد در ایران با استفاده از سنگ‌آهن کم عیار شد.  به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان به‌شمار می‌آید و در عین حال یکی از دارندگان فناوری‌های نوین تولید این محصول محسوب می‌شود در جلسه‌ای با رئیس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی خود برای اجرای طرح‌های فولادی با استفاده از فناوری فاینکس (Finex) شد. روش فاینکس با استفاده از سنگ‌آهن ریزدانه (fine) 55 تا 65درصدی اما بدون استفاده از «گندله یا کلوخه سنگ‌آهن همچنین کک سازی» قادر به تولید فولاد خام است. دراین روش به دلیل اینکه نیازی به کارخانه‌های گندله‌سازی، ‌کک‌سازی یا کلوخه سنگ‌آهن نیست میزان سرمایه‌گذاری 30 درصد کاهش می‌یابد. مدیر ارشد پوسکو در این جلسه یادآور شد که این شرکت در سال 2014 یک کارخانه 2 میلیون تنی و پیش از آن نیز یک کارخانه 5/1 میلیون تنی را با استفاده از روش فاینکس راه‌اندازی کرده است. رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز با اشاره به برنامه‌های توسعه فولاد در ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 گفت: به دلیل کاهش میزان سرمایه‌گذاری در این روش می‌توان بخشی از سبد تولید فولاد را در ایران به این روش اختصاص داد.

دیدگاه شما

خبرنامه