نگاهی به آمار تولید فولاد در چین

تاریخ ارسال : 21 ژانویه 2015 ساعت : 12:20 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طبق گزارشات اولیه وزارت صنعت چین، سال ٢٠١۴ تولید فولاد خام این کشور به ٨١۵ میلیون تن رسیده است که نشانگر ۴,۶ درصد افزایش نسبت به آمار مرکز آمار در سال ٢٠١٣ که ٧٧٩ میلیون تن بود می باشد. البته آوریل ٢٠١۴ انجمن آهن و فولاد چین تولید سال ٢٠١٣ را ٨٠٠ میلیون تن اعلام کرده بود که بر آن اساس تولید سال ٢٠١۴ تنها ١.٩ درصد رشد سالانه داشته است.

با کاهش سرعت عملکرد اقتصادی چین، نرخ رشد تولید فولاد نیز سال گذشته کاهش داشته از طرفی قوانین جدید محافظت از محیط زیست که از ژانویه ٢٠١۵ اجرایی شده نیز از میزان تولید فولاد خام این کشور خواهد کاست.
فعالان بازار معتقدند کاهش نرخ رشد تولید فولاد تاثیر چندانی بر بازار نمی گذارد چرا که بازار در رکود است. عوامل اصلی تاثیر گذار بر بازار فولاد چین محدودیت های مالی، رکود تقاضای صنایع تولیدی و بازار مسکن و همچنین تولید بالای فولاد بوده است.
همچنین وزارت صنعت چین اعلام کرده سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در بخش فولاد سال گذشته ۴,٧ درصد رکود سالانه داشته بدین معنا که در آینده خطوط تولید جدید کمتری شروع به کار خواهند کرد. این امر در کوتاه مدت تاثیری بر بازار ندارد ولی در درازمدت موجب می شود حاشیه سود کارخانه های موجود بهبود یابد چون نرخ بهره وری آن ها بالاتر می رود.

دیدگاه شما

خبرنامه