کاهش قیمت نفت به کمتر از ۶۰ دلار

تاریخ ارسال : 19 فوریه 2015 ساعت : 8:49 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

امروز قیمت جهانی نفت دوباره به زیر 60 دلار آمد و هر بشکه نفت برنت در بازار جهانی با 1.15 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 59 دلار و 38 سنت به فروش رفت.

طی چند روز گذشته قیمت جهانی نفت بعد از کاهش های متوالی چندین ماهه اخیر، با غیرفعال شدن تعداد زیادی از دکل های نفتی حفاری و نیز کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های عمده نفتی در جهان به بشکه‌ای 62 دلار رسید اما امروز با ارائه آمارهایی مبنی بر اینکه میزان ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته رکورد زده است، قیمت نفت دوباره پائین آمد.

بر اساس گزارش رویترز میزان ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به 14.3 میلیون بشکه رسید که انتظار افزایش 3.2 میلیون بشکه‌ای در هفته‌های آتی نیز وجود دارد.

خبر افزایش ذخایر نفتی آمریکا باعث شد که نفت قیمت وس تگزاس آمریکا نیز کاهش 1.63 دلاری را تجربه کند و هر بشکه از این ماده سیاه باارزش به قیمت 50 دلار و 51 سنت خرید و فروش شود.

به گزارش رویترز عامل دیگر کاهش نرخ جهانی نفت افزایش عرضه نفت عربستان به 10 میلیون بشکه در روز است. دلیل سومی که خبرگزاری رویترز برای کاهش قیمت نفت عنوان کرده است کاهش تقاضا برای این ماده سیاه باارزش است به طوری که تقاضای ژاپن برای نفت در ماه گذشته 7.2 درصد افت داشته است.

امروز سایر محصولات فرآوری پالایشگاهی نفت نیز کاهش عمده‌ای را تجربه کرد هر گالن بنزین با افت 1.46 دلار به قیمت 156 دلار و 90 سنت خرید و فروش شد، نفت کوره کاهش 1.85 دلار و گازوئیل 11 دلار را تجربه کرد.

دیدگاه شما

خبرنامه