افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار

تاریخ ارسال : 22 فوریه 2015 ساعت : 8:46 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

علیرضا ارزانی ممقانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : امسال بخشی از فرآورده های آجیل و خشکبار کمبود تولید داشت و برنامه ریزی واردات نیز متناسب با نیاز داخلی انجام نشده است و به همین خاطر واردکنندگان انحصاری از شرایط بازار سوء استفاده می کنند و نرخ ها را افزایش می دهند.

وی نرخ ها را اعلام نکرد و گفت : اتحادیه نمی تواند برای کاهش قیمت آجیل و خشکبار اقدام خاصی انجام دهد و امیدواریم دولت برای رقابتی کردن واردات و واگذاری امور مدیریت و تنظیم بازار به این اتحادیه اقدام کند.

ارزانی از شهروندان خواست باتوجه به اینکه همه خانواده های ایرانی سفره شب عید خود را بدون آجیل پهن نمی کنند، حتما از واحدهای عرضه کننده دارای مجوز خرید کنند.

وی افزود: برخی ها از سونامی افزایش تقاضا سوء استفاده می کنند و در دوره شب عید معمولا شاهد عرضه کنندگانی هستیم که کیفیت لازم را در محصولات خود ندارند و فقط از شرایط بازار می خواهند بهره ببرند و معمولا در حق مصرف کنندگان اجحاف می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: امسال برخی از ترکیبات آجیل و خشکبار مانند فندق تا سه برابر در مقایسه با پارسال افزایش قیمت داشته و از 12 به 40 هزار تومان رسیده است که قیمت محصولات آجیلی را هم افزایش می دهد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت : برخی ها با سوء استفاده از کمبود برخی اقلام
خشکبار ؛ نرخ‌ها را افزایش داده‌اند و اقلام بی‌کیفیت را وارد بازار کرده‌اند.

دیدگاه شما

خبرنامه