تولید فولاد جهانی سال ٢٠١۵ را نزولی آغاز کرد

تاریخ ارسال : 23 فوریه 2015 ساعت : 8:10 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

جدیدترین آمار انجمن جهانی فولاد از تولید فولاد خام جهان حاکی از آن است که ماه اول سال ٢٠١۵ را با ٢,٩ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته آغاز کرده ١٣٣ میلیون و ١٠٠ هزار تن بوده است.

تولید فولاد آسیا ٣,٩ درصد پایین آمده به ٨٩ میلیون و ۴٠٠ هزار تن رسید و چین با افت ۴.٧ درصدی در تولید فولاد خام مواجه شد که به ۶۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تن رسید. کره جنوبی و ژاپن نیز به ترتیب با کاهش ۵ و ۴ درصدی در تولید فولاد در ژانویه روبرو شدند.
میزان تولید فولاد خام حوزه یورو ١,١ درصد کمتر شده به ١۴.۴ میلیون تن رسید. تولید آلمان باثبات بود، در ایتالیا تولید ١١ درصد افت داشته به یک میلیون و ٩٠٠ هزار تن رسید و در فرانسه میزان تولید فولاد خام در ژانویه با بیش از ١٠ درصد افت به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن رسید. بین تولید کننده های بزرگ اروپایی تنها اسپانیا رشد بالای ١١.٨ درصدی را نسبت به ژانویه گذشته تجربه کرد که به یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن رسید.
در امریکای شمالی تولید فولاد خام در ژانویه ١,٣ درصد افت داشته به ١٠ میلیون تن رسید و کانادا و مکزیک به ترتیب ۵.۵ و ۶ درصد افت در تولید داشتند. در امریکا میزان تولید ژانویه در ٧ میلیون و ٣٠٠ هزار تن بالا ماند. میزان تولید امریکای جنوبی نیز ۶.٨ درصد بهبود داشت.
در ژانویه سال جاری همچنان خاورمیانه بیشترین سرعت در بهبود تولید فولاد را داشته با ١٣,١ درصد بهبود ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تن تولید داشت.
افت ٢۵ درصدی تولید فولاد اوکراین در ژانویه و بهبود ۶ درصدی تولید روسیه در مجموع موجب شد تولید فولاد سی آی اس در ژانویه ٣,١ درصد کاهش یافته به ٨ میلیون و ۵٠٠ هزار تن برسد.

دیدگاه شما

خبرنامه