کاهش صادرات قراضه امریکا به کمترین حد ٨ سال اخیر

تاریخ ارسال : 25 فوریه 2015 ساعت : 8:28 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

از آنجاکه فولادسازان در سطح جهان بدنبال جایگزین هایی برای قراضه بالا قیمت امریکا بوده اند، صادرات قراضه این کشور در سال ٢٠١۴ به ١۵,٣٢ میلیون تن رسید که از سال ٢٠٠۶ کمترین رقم صادراتی این محصول بوده است. بعد از صادرات ٢۴.۵٠ میلیون تنی قراضه امریکا در سال ٢٠١١، برای سومین سال متوالی چنین کاهشی مشاهده شده است. در سال ٢٠١٢ نیز امریکا ٢١.٣۴ میلیون تن و در سال ٢٠١٣حدود ١٨.۴۶ میلیون تن قراضه صادر نمود.

سه خریدار اصلی قراضه امریکا، کشور های ترکیه، تایوان و کره هستند که در سال ٢٠١۴ کاهش قابل توجهی در سطح خرید خود داشتند. ترکیه با خرید بیلت و قراضه از سایر منابع توانست نیاز به خرید قراضه امریکا را کم کند و درعوض خرید قراضه از کشورهای روسیه، اکراین و افریقای جنوبی را بالا برد. کره و تایوان نیز قراضه مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کردند. این درصد کاهش قابل توجه می تواند بیانگر این باشد که سایر کشورها بخصوص چین می توانند در آینده وابستگی کمتری به قراضه امریکا داشته باشند. پس از سال ٢٠٠٩ که چین ۶,٢١ میلیون تن قراضه از امریکا وارد نمود سطح خرید این کشور تنزل قابل توجهی داشت، به طوریکه در سالهای ٢٠١٢ و ٢٠١٣ این رقم به کمتر از ٢ میلیون تن و در سال ٢٠١۴ به ٧٨٩.٢٣٧ تن رسید. چین که بزرگترین خریدار قراضه امریکا بود در سال ٢٠١۴ در رتبه ششم خریداران قراضه امریکا بعد از کشورهای ترکیه، تایوان، کره، کانادا و مصر قرار گرفت.
در صورتی که امسال صادرات قراضه امریکا معادل یک میلیون تن در ماه باشد می توان چهارمین رکود سالیانه فروش آن را پیش بینی نمود.
قابل ذکر است میزان فروش قراضه امریکا به امریکای شمالی از جمله کشورهای کانادا و مکزیک تغییر چندانی نداشت. کشورهای تایلند، کویت و عربستان سعودی نیز همچنان مهمترین خریداران قراضه امریکا هستند.

دیدگاه شما

خبرنامه