بالا رفتن قیمت بیلت بدنبال افزایش قیمت قراضه در ترکیه

تاریخ ارسال : 19 آوریل 2015 ساعت : 12:03 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت بیلت در هفته گذشته در ترکیه بالا رفت که علت این امر افزایش قیمت قراضه وارداتی است درحالیکه تقاضا ضعیف است.

پیشنهادات قیمت بیلت از کشورهای سی آی اس در حال حاضر بین ٣٨٠ تا ٣٩٠ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه می باشد که این رقم حدود ۵ تا ١٠ دلار در هر تن نسبت به هفته ی گذشته افزایش داشته است. برخی از خریداران ترکیه با توجه کمبود بیلت در بازار داخلی از اواخر هفته ی گذشته شروع به خرید بیلت سی آی اس کرده اند.

در روزهای اخیر قیمت بیلت در بازار داخلی بین ۴٠٠ تا ۴١٠ دلار در هر تن متغیر بوده است. شرکت کاردمیر در هفته آتی مجدداً قصد دارد فروش بیلت خود را در بازار داخلی با قیمتی بالاتر از سر گیرد تا بلکه مشکل کمبود بیلت در بازار کم شود.
طبق گزارشات، این شرکت در اواخر ماه مارس پس از دریافت ۶٠٠٠٠ تن سفارش طی دو روز به خاطر کمبود بیلت در بازار ترکیه فروش بیلت خود را بست که قیمت آن بین ٣٨٠ تا ٣٨۵ دلار در هر تن درب کارخانه بود. ضمناً، از هفته گذشته قیمت قراضه وارداتی بین ٢۶٣ تا ٢۶٨ دلار در هر تن بود در حالیکه قراضه حاصل از اسقاط کشتی در حال حاضر ٢۶۵ دلار در هر تن به شرکت های غرب ترکیه پیشنهاد می شود که این میزان ۵ دلار در هر تن نسبت به هفته ی گذشته افزایش داشته است.
علیرغم این بهبود چشمگیر چه در بازار قراضه و چه در قیمتهای بیلت، فولادسازان ترک همچنان با مشکل در بالا بردن صادرات میله گرد مواجه اند چرا که تقاضا در بازارهای صادراتی کم است. میلگرد ترکیه همچنان ۴٣۵ تا ۴۴٠ دلار در هر تن درب کارخانه می باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه