بلومبرگ از دلایل سقوط قیمت سنگ‌آهن گزارش می‌دهد

تاریخ ارسال : 16 آوریل 2015 ساعت : 9:27 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

دو کمپانی بزرگ بی‌اچ‌پی و ریوتینتو در یک استراتژی مشترک اقدام به اشباع بازار سنگ‌آهن با هدف خروج تولید‌کنندگان کوچک‌تر از بازار کرده‌اند. به رغم آنکه این استراتژی منجر به کاهش شدید قیمت سنگ‌آهن شده است اما آنها همواره پافشاری کرده‌اند که این روند را متوقف نمی‌کنند.

 

به گزارش بلومبرگ، یکی از دلایل سقوط آزاد قیمت سنگ‌آهن را می‌توان در معدن قدیمی Iron Knob در منطقه‌ای دور افتاده در استرالیا جست‌وجو کرد. در مواجهه با فشار فزاینده صادرات توسط تولید‌کنندگان بزرگ که انتظار می‌رود رقبای کوچک‌تر از بازار خارج شوند، شرکت آریوم بهره‌برداری مجدد از معدنی را آغاز می‌کند که شرکت بی‌اچ‌پی بیلتون در سال 1899 برداشت وصادرات از این معدن را با استفاده از چرخ‌های دستی شروع کرده بود. این در حالی است که شرایط بازار به‌گونه‌ای است که باقی‌ماندن در بازار برای تولید‌کنندگان کوچک‌تر سنگ‌آهن هر روز سخت‌تر از دیروز می‌شود.

 با این حال، این استراتژی نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفته به موفقیت بینجامد. دولت چین اقدام به حمایت از تولید‌کنندگان داخلی سنگ‌آهن کرده است و برخی تولید‌کنندگان کوچک‌تر در استرالیا با سعی در کاهش هزینه‌ها و گرفتن تخفیف در پرداخت‌های مربوط به حق امتیاز معادن در برابر خروج از بازار مقاومت می‌کنند. بر اساس آمار موسسه استاندارد‌ اند‌پورز سرعت خروج از بازار معادن پر‌هزینه‌تر کندتر از آن چیزی بوده است که پیش‌بینی می‌شد. 

دیدگاه شما

خبرنامه