ترکیه؛ افزایش واردات قراضه از اروپا

تاریخ ارسال : 20 آوریل 2015 ساعت : 3:09 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طبق گزارشات انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، فولادسازان ترکیه در دو ماه اول سال ٢٠١۵، ٢,٨٢ میلیون تن قراضه را وارد کردند که این میزان ۵,٣ درصد کمتر از سال گذشته می باشد. این کاهش در راستای روند نزولی تولید فولاد خام در این مدت زمان بوده است. مجموع تولید فولاد خام ترکیه در دو ماه اول سال به ۴.٩٨ میلیون در هر تن رسید که ١١.٣ درصد کمتر از میزان تولید در مدت زمان مشابه سال ٢٠١۴ می باشد.
اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا فوریه یکی ازبزرگترین عرضه کنندگان قراضه به ترکیه بود که میزان صادرات قراضه آن به ترکیه ۴,١ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته به ١.۶۴ میلیون تن رسید.
واردات قراضه از کشورهای سی آی اس هم در این مدت ۵,٧ درصد افزایش داشته و به ۵٣۶ هزار تن رسید. در هر حال، واردات قراضه از امریکا ٢٧.٧ درصد کاهش داشته و به ۴٨٢ هزار تن رسید. در دو ماه نخست سال انگلستان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان قراضه به ترکیه بود که با افزایش ٨٨.٣ درصدی به ۵۶٣ هزار تن رسید. درحالیکه واردات قراضه از روسیه ١٢.٢ درصد افت داشت و به ٣٧۵ هزار تن رسید. همچنین ترکیه در این مدت ٢۵۶ هزار تن قراضه از کشور هلند واردات داشته است که این میزان افت ٣ درصدی را نشان می دهد. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه سایر عرضه کنندگان بزرگ قراضه در ترکیه کشورهای بلژیک، اوکراین، رومانی، لیتوانی، استونی و فرانسه بودند.

دیدگاه شما

خبرنامه