نامه بیل گیتس در چهلمین سالگرد تاسیس مایکروسافت

تاریخ ارسال : 05 آوریل 2015 ساعت : 4:40 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
در چهارم آوریل سال 1975 بیل گیتس به همراه پل آلن شرکت کوچکی با نام مایکروسافت را بنیان گذاری کردند. روز گذشته مایکروسافت 40 ساله شد و به همین مناسبت بیل گیتس نامه ای را خطاب به کارمندان و کارکنان شرکت مایکروسافت نگارش کرده است و در آن به راهی که مایکروسافت در آن قدم گذاشته افتخار کرده است.

تاسیس شرکت مایکروسافت منجر به آن شد تا بیل گیتس اکنون به عنوان ثروتمند ترین مرد روی زمین شناخته شود و بعد از آن تصمیم گرفت به تدریج پای خود را از این شرکت عقب بکشد و بیشتر خود را وقف اقدامات بشر دوستانه در بنیاد بیل و ملیدندا گیتس کند.

اما این به هیچ وجه به این معنا نیست که گیتس مایکروسافت را به کلی رها کرده است و سال گذشته بعد از آن که ساتیا نادلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت معرفی شد گیتس اعلام کرد که قصد دارد نقش مهمتری را در مایکروسافت بازی کند: انگیزه دادن و مشاوره به کارمندان مایکروسافت برای تولید محصولات جدید:

نامه بیل گیتس در چهلمین سالگرد تاسیس مایکروسافت

گیتس همچنان دل در گرو مایکروسافت دارد و به همین دلیل است که در چهلمین سالگرد تاسیس این شرکت نامه ای را خطاب به کارمندان نگارش کرده. این نامه دو روز قبل – سوم آوریل – در توییتر منتشر شده است و متن آن به این شرح است:

فردا روز مهم و ویژه ای است: چهلمین سالگرد تاسیس مایکروسافت.

در ابتدا هدف پل و من این بود که بر روی هر میزی و در هر خانه ای یک رایانه وجود داشته باشد. این یک ایده بزرگ بود و بسیاری فکر میکردند که ما عقل خود را از دست داده ایم که تصور میکنیم دسترسی به این هدف امکان پذیر است. تفکر در این باره که از آن زمان تا کنون دنیای رایانه چه تغییراتی کرده و چه مسیری را طی نموده، بسیار شگفت انگیز است، و ما به نقشی که مایکروسافت در این تحول بازی کرده است، افتخار میکنیم.

امروز اما من بیش از آنکه نسبت به گذشته مایکروسافت فکر کنم به آینده آن می اندیشم. من اعتقاد دارم دنیای رایانه طی ده سال آینده بیش از هر زمان دیگری رشد و توسعه خواهد داشت. هم اکنون نیز ما در یک دنیای Multi-Platform زندگی میکنیم و رایانه ها در آینده فراگیر تر خواهند بود. ما نزدیک به نقطه ای هستیم که در آن رایانه ها و ربات ها قادر به دیدن، حرکت و تعامل طبیعی خواهند بود که منجر به گشوده شدن مسیر های جدید در نرم افزارهای کاربردی و توانمندی بیشتر بشر خواهند شد.

مایکروسافت اکنون تحت رهبری و هدایت ساتیا، بیش از همیشه در موقعیتی بهتر برای هدایت و پیشبرد این پیشرفت ها قرار دارد. ما منابع لازم برای کنترل و حل مسائل پیچیده را در اختیار داریم. ما اکنون در همه وجوه محاسباتی در دنیای رایانه دخیل و درگیر هستیم و تعهد اساسی به تحقیقات و پژوهش در این صنعت داریم. من در نقش خود به عنوان مشاور فنی ساتیا، محصولات تولیدی را بازبینی و بررسی میکنم و از بصیرت و استعدادی که در این محصولات میبینم تحت تاثیر قرار میگیرم. نتایج این تلاشها در محصولاتی نظیر کورتانا، هولو لنز و مترجم اسکایپ، مشهود و آشکار است – و اینها تنها بخشی از اختراعات و ابتکاراتی است که در راه است.

Bill Gates

طی سالهای پیش رو مایکروسافت این فرصت را دارد که به تعداد بیشتری از مردم و شرکت ها در سراسر دنیا دسترسی داشته باشد. هنوز تکنولوژی بنا به دلایلی از جمله پیچیدگی و بهای بالا و همچنین به دلیل عدم دسترسی، برای بسیاری از افراد قابل دستیابی نیست. در نتیجه من امیدوارم که شما در این باره که چگونه میتوان قدرت تکنولوژی را برای همه قابل دسترسی ساخت، چگونه میتوان همه افراد را به هم متصل و مرتبط کرد، تفکر کنید و دسترسی به فناوری های محاسباتی را در هر مکانی امکان پذیر سازید، حتی در حد این ایده که هر آنچه یک PC قادر به انجام آن است در همه دستگاه های دیگر قابل دسترسی باشد.

ما طی چهل سال اول خود اقدامات و کارهای زیادی را با هم انجام داده ایم و تعداد بیشماری از افراد و شرکت ها را برای درک توانایی ها و ظرفیت های خود توانمند کردیم. اما آنچه اکنون بیش از همه اهمیت دارد این است که از این به بعد چه خواهیم کرد. از شما بخاطر اینکه کمک کردید تا مایکروسافت تبدیل به یک شرکت خارق العاده در حال حاضر و در دهه های پیش رو باشد، سپاس گزارم.

دیدگاه شما

خبرنامه