کاهش مصرف فولاد روسیه

تاریخ ارسال : 06 آوریل 2015 ساعت : 11:16 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طبق پیش بینی ها انتظار می رود میزان مصرف فولاد روسیه در سال ٢٠١۵ تا ١١,۵ درصد پایین بیاید. در سال گذشته تقاضای فولاد روس ۴۵ میلیون تن بود که ١.۴ درصد کاهش داشته البته در همین زمان مقدار تولید فولاد روسیه ۶۵ میلیون تن بود که ٣ میلیون تن افزایش سالیانه را نشان می دهد و دلیل آن افزایش صادرات فولاد روسیه بوده است، همچنین واردات روسیه نیز ٢ میلیون تن کاهش داشته است.

انتظار می رود تقاضای فولاد طی امسال در بخش های مختلف پایین بیاید که عمده این کاهش در بخش خودرو سازی و ساخت و ساز خواهد بود.
با این حال، بزرگترین دغدغه فولادسازان روسی افزایش شدید هزینه های اعتباری است و با توجه به نرخ های فعلی بهره، درحال حاضر وام گرفتن از بانکها برای خیلی از مشاغل تقریبا غیرممکن است. درعین حال، افزایش قیمت تجهیزات خارجی و واردات قطعات یدکی با توجه به پایین بودن ارزش روبل، هزینه های تولید را یسیار بالا خواهد برد. بخش ساخت و ساز نیز تحت تاثیر این روند قرار گرفته و سرمایه گذاری در این بخش نیز رونقی ندارد.
اوضاع پایه های اقتصادی روسیه طی امسال کمی وخیم تر به نظر می رسد: سرمایه گذاری در دارایی های ثابت ممکن است تا ١۴ درصد پایین بیاید، تولیدات صنعتی ١,۶ درصد و تولید ناخالص ملی ممکن است تا ٣ درصد کاهش داشته باشد.
به این ترتیب، اگر روسیه نتواند تا پایان امسال از رکود اقتصادی بیرون بیاید و روند منفی تقاضا در بازار داخلی به سال ٢٠١۶ بکشد، شرکتهای فولاد این کشور مجبور خواهند شد برای حفظ بهره وری خود، روند صادرات را بالا ببرند و در غیر این صورت چاره ای جز کاهش تولید نخواهند داشت.

دیدگاه شما

خبرنامه