۲۳ فروردین قطع بالای ۱۰ سیم کارت

تاریخ ارسال : 08 آوریل 2015 ساعت : 9:33 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

غلامرضا داداش زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از 23 فروردین با پیامک‌ها و اطلاع رسانی، مردم خواهند دانست که هر کد ملی و هر فرد چند سیم کارت به نامش ثبت شده است و با توجه به محدودیت 10 سیم کارت در هر اپراتور برای هر شخص، افراد می توانند 10 سیم کارت مورد نیاز خود را انتخاب کنند و بقیه سیم کارت ها قطع خواهد شد.

وی افزود: احزار هویت صاحبان سیم کارت در دو فرایند عملیاتی شده است؛ فرایند نخست اخذ کد ملی برای تکمیل پایگاه داده بود که تا هشت فروردین برای مشترکانی که دارای سیم کارت بودند اما کد ملی نداشتند، تکمیل شد.

از 8 فروردین سیم کارتهای فاقد کارت ملی قطع شد

دادش زاده با اشاره به قطع سیم کارت هایی که دارای کد ملی نبودند از هشت فروردین امسال، گفت: تنها راه حلی که مردم می توانند سیم کارت های قطع شده خود را وصل کنند مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها خواهد بود.

وی  افزود: فرآیند دوم از هشت فروردین شروع شده است و در این روند، بحث احراز هویت دارندگان سیم کارت عملیاتی می شود.

داداش زاده گفت: در این فرآیند تطبیق هویت دارندگان سیم کارت با کد ملی اعلام شده صورت می گیرد لذا از 23 فروردین با پیامک ها و اطلاع رسانی، مردم خواهند دانست که هر کد ملی و هر فرد چند سیم کارت با نامش ثبت شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  گفت: یکی از نگرانی های مردم و مشترکان این بود که سیم کارت بعد از احراز هویت به راحتی فعال نمی شد و فعال شدن آنها  تأخیری 6 تا 24 ساعت داشت.

داداش زاده افزود: سامانه ای طراحی شده و این سامانه اکنون در حال سرویس دادن به دو اپراتور اول و دوم تلفن همراه است و اپراتورها به راحتی می توانند در همان لحظه، هویت فرد را شناسایی کنند و بعد از شناسایی بلافاصله سیم کارت آنان فعال خواهد شد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت : این سامانه قبل از عید به صورت آزمایشی فعال شد،‌ مراحل اجرایی آن بسیار خوب بود و امیدواریم در سه ماه اول همه اپراتورهای ارتباطی و فنآوری اطلاعات بتوانند، احراز هویت افراد و فعال شدن سیم کارت را در لحظه داشته باشند.

سیم کارتهای متفرقه نخرید

وی درباره خرید سیم کارت های با مالکیت غیر، هشدار داد و گفت: افراد با خرید این نوع سیم کارت ها، برای خودشان و کسانی که به صورت غیرقانونی سیم کارت های خود را در اختیار دیگران قرار می دهند، مشکل ایجاد می‌کنند.

داداش زاده درباره آمار مربوط به سیم کارت های از رده خارج شده پس از تکمیل اطلاعات مشترکان، افزود: هنوز نمی توان آماری در این زمینه اعلام کرد،‌ اما به طور قطع اکنون کمتر از 10 درصد از سیم کارت های کنونی فاقد کد ملی هستند که بسیار قابل قبول است.

دیدگاه شما

خبرنامه