احتمال افت قیمت اسلب سی آی اس

تاریخ ارسال : 19 مه 2015 ساعت : 12:07 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

احتمال بالا رفتن قیمت بیلت از یک طرف و کاهش قیمت ورق گرم چین از طرف دیگر قیمت صادراتی اسلب سی آی اس را تحت الشعاع خود قرار داده است.
گفته شده در اوایل ماه می یک کارخانه انگلیسی اسلب تولیدی خود را در قیمت ٣۵۵ دلار در تن سی اف آر به ترکیه فروخته است. برخی کارخانه های سی آی اس قیمت پیشنهادی خود را به ٣٢٠ تا ٣٣٠ دلار در تن فوب دریای سیاه افزایش داده اند. در ترکیه قیمت بالاتر اسلب کارخانه انگلیسی قابل قبول است چراکه این محصول مطابق با گواهی کیفیت اروپا بوده و محصولات تولیدی از این اسلب می تواند به راحتی به بازار داخلی ترکیه عرضه شود. درعوض، طبق قوانین اروپا، محصول ورق گرم که تولید شده از اسلب سی آی اس است تنها به درد صادرات می خورد.
به هر حال مشتریان این قیمت ها را قبول نکردند. علاوه بر این فروش با قیمت ٣٢٠ دلار هر تن هم شنیده نشد و این امر باعث شد که معامله ها با قیمت کمتری بین٣١٠ تا ٣١۵ دلار هر تن صورت بگیرد. از این رو خریداران سیاست انتظار را در پیش گرفته اند.
مشکل این است که چینی ها مجدداً می خواهند قیمت ورق گرم خود را کاهش دهند و این موضوع بر ورق گرم سایر کشورها و همچنین اسلب تاثیر می گذارد. به گزارش پلاتس، هفته گذشته، قیمت ورق گرم صادراتی چین و قیمت های داخلی به ترتیب ۴ و ۶ دلار هر تن کاهش داشتند و به ٣۵٩ دلار هر تن فوب و ٣٣۵ دلار هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیدند.
در حال حاضر قیمت قابل قبول برای اسلب سی آی اس ٣١٠ دلار هر تن فوب می باشد. این حداقل قیمت برای خریداران ترکیه می باشد چرا که کارخانه های برزیلی به شدت در عرصه ی واردات ورق گرم در ترکیه فعال شده اند. این قیمت پیشنهادی رقابت انگیز تاثیری منفی هم بر بازار ورق گرم و هم اسلب می گذارد.
قیمت قراضه و سنگ آهن در شش هفته ی گذشته روند صعودی داشته است و این افزایش قیمت به دلیل بازار رو به رونق فولاد می باشد و هنوز مشخص نیست که این افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر.
پلاتس قیمت اسلب سی آی اس خود را به میزان ٢,۵٠ دلار هر تن افزایش داد و به ٣١٠ تا ٣١۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه رساند.

دیدگاه شما

خبرنامه