افت قیمت ورق سرد صادراتی چین در راستای کاهش تقاضا

تاریخ ارسال : 07 مه 2015 ساعت : 11:41 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

این هفته به دلیل تقاضای پایین، قیمت ورق سرد صادراتی چین به روند نزولی خود ادامه داد. اینکه قیمت ورق سرد صادراتی به کف بازار می رسد یا نه معلوم نیست، بیشتر صادرکنندگان بر این باورند که قیمت ها در کوتاه مدت به نرخ اول خود باز نمی گردد.
موسسه پلاتس در چین قیمت ورق سرد را ۴١٢ تا ۴١٨ دلار هر تن فوب برآورد کرد که ٢،۵ دلار هر تن نسبت به هفته گذشته افت داشته است.
پنجمین هفته متوالی بود که قیمت ورق سرد صادراتی کاهش داشت، که در اواخر مارس مجموع این کاهش قیمت به ١٧،۵ دلار هر تن رسید. برخی شرکت ها پیشنهاد قیمت بین ۴١۵ تا ۴٢٠ دلار هر تن فوب را دادند اما چون میزان تقاضا با این قیمت پایین بود آنها باید حداقل ٢ تا ٣ دلار هر تن این قیمت را کاهش دهند.
صادرکننده ها تمایل دارند با توجه به رشد قیمت سنگ آهن، قیمت ورق سرد صادراتی را بالا ببرند. حتی با این نرخ پایین ورق سرد هم میزان تقاضا پایین است. هرگونه افزایش قیمتی به سرعت میزان تقاضا را پایین می آورد. علاوه بر این، بازار ورق سرد داخلی کساد بود و خریداران خارجی در انتظار به سر می بردند.
در بازار داخلی چین، ورق سرد ۴٧٠ تا ۴٨۵ دلار هر تن درب انبار با ١٧ درصد مالیات برارزش افزوده بود که ٢ دلار هر تن در این هفته افت داشته است.
باتوجه به بهبود قیمت ورق گرم، روند نزولی قیمت ورق سرد نیز به تدریج کمتر شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه