افزایش صادرات فولاد ترکیه به خاورمیانه

تاریخ ارسال : 09 مه 2015 ساعت : 11:28 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در چهار ماه اول سال ٢٠١۵ صادرات فولاد ترکیه ۶،٩ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت و به ۵،٨ میلیون تن رسید درحالیکه درآمد حاصل از این فروش ها هم ١٩،٨ درصد کاهش یافت و به ٣،٧ میلیارد دلار رسید.
با همه این کاهش ها، صادرات فولاد ترکیه به خاورمیانه ۶،٢ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ٢،٣۴ میلیون تن رسید و این منطقه در ماه های ژانویه تا آوریل مقصد اصلی ترکیه برای صادرات محصولاتش باقی ماند. و این کشور ٨۵٧ هزار تن به آمریکای شمالی، ٨٢٩ هزار تن اتحادیه اروپا،۶٣٧ هزار تن آفریقا شمالی و ۴۴٧ هزار تن آمریکای جنوبی و مرکزی صادرات داشته است.
میلگرد مجدداً از اصلی ترین محصولات صادراتی و ٢،٧۶ میلیون تن در چهار ماه اول سال بود. صادرات لوله به میزان ۶۴۶ هزار تن بود. پروفیل ۵۶٩ هزار و ورق گرم ۵۴۶ هزار تن بوده است.
تنها در ماه آوریل، صادرات فولاد ترکیه کاهش نسبتاً کمی به میزان ٠،٧ درصد نسبت به سال گذشته داشت و به ١،۶ میلیون تن رسید. درحالیکه درآمد حاصل از این صادرات ١٧،٨ درصد کاهش داشت و به ٩٨٧ میلیون دلار رسید.
بهبود در صادرات فولاد ترکیه در ماه آوریل مورد توجه قرار گرفت.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه اظهار کرد، صادرات ما به خاور میانه در دو ماه اول سال به دلیل بحران در این منطقه افت چشمگیری داشت. در هر حال در صادرات خود به خاورمیانه به رشد ٩،١ درصدی رسیدیم. بر این باوریم که در نیمه دوم امسال شاهد نتایج مثبت بیشتری خواهیم بود. بنابراین، ما با سخت کوشی به کار خود ادامه داده تا به میزان دلخواه خود از صادرات در سال ٢٠١۵ برسیم.

دیدگاه شما

خبرنامه