افزایش قیمت میلگرد ترکیه

تاریخ ارسال : 14 مه 2015 ساعت : 3:37 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

با افزایش تقاضای قراضه و در نتیجه رشد قیمت آن، هزینه تولید میلگرد در ترکیه بالا رفت. از این رو قیمت های پیشنهادی میلگرد در بازار داخلی و صادرات رو به بالا می باشد.
قیمت میلگرد داخلی در منطقه مرمره بین ۵٨۵ تا ۵٩٢ دلار هر تن درب کارخانه بود که ٧,۵ دلار هر تن در هفته افزایش داشته است. فروش میلگرد برخی فولاد سازان به بازار داخلی هنوز انجام نشده است که موجب کاهش بیشتر موجودی این محصول در بازار می شود.
کارخانه هایی هم که به قیمت دادن میلگرد در بازار داخلی ادامه دادند، قیمت خود را این هفته بالا بردند. لیست قیمت های این کارخانه ها حدوداً بین ۴٧٧ تا ۴٨٠ دلار هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
قیمت قراضه وارداتی به ٢٨٩ دلار هر تن سی اف آر افزایش یافته است. در آخرین معاملات انجام شده هم این افزایش قیمت دیده می شود.
کارخانه های ترکیه همچنین به دلیل افزایش هزینه تولید، قیمت میلگرد صادراتی خود را بالا بردند. پیشنهادات برای میلگرد صادراتی به ۴٧٠ دلار هر تن فوب رسید. ولی چون معاملات هنوز ١٠ تا ١۵ دلار هر تن کمتر از این نرخ است، کارخانه ها ترجیح می دهند قیمت های بازار داخلی در روزهای اخیر را مد نظر قرار دهند.

دیدگاه شما

خبرنامه