افزایش قیمت ورق گرم ترکیه

تاریخ ارسال : 04 مه 2015 ساعت : 11:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت ورق گرم ترکیه در راستای بالا رفتن قیمت قراضه داخلی و وارداتی به دلیل پایین آمدن قیمت لیر، افزایش یافت. به هرحال، درخواست ورق گرم وارداتی با قیمت پایین به کارخانه های این محصول فشار وارد می آورد.
به دلیل افزایش قیمت، تولیدکنندگان داخلی ورق گرم را با قیمت ۴٣٠ تا ۴۵٠ دلار در هر تن درب کارخانه برای ماه جولای پیشنهاد می دهند که حدود ١٠ دلار هر تن بیشتر از هفته گذشته بود. درحالیکه قیمت درخواستی برای صادرات به دلیل رقابت چینی ها در محصولات صادراتی بازارشان، به میزان ۴٠٠ تا ۴١٠ دلار هر تن فوب ثابت باقی ماند.
مشکلات نقدینگی به دلیل بالا بودن ارزش دلار در مقابل لیر ترکیه، ادامه داشت تا جایی که معامله این محصول محدود به بازار شد. به هر حال، به خاطر روند نزولی لیر ترکیه امیدی به انجام معامله نیست.
انتظار می رود در بازار، تولید ورق ترکیه در هفته های پیش رو با بالا رفتن قیمتها و موجودی کم در برخی مراحل تقاضا رو به افزایش باشد. با نزدیک شدن به انتخابات و ماه رمضان در ماه ژوئن امکان دارد این افزایش تولید را نداشته باشیم.
واردات با قیمت پایین از سی آی اس هم برای تحت فشار قرار دادن کارخانه های داخلی هنوز ادامه دارد. کارخانه های اکراین ورق گرم را به قیمت ٣٧٠ تا ٣٧۵ دلار هر تن سی اف آر درخواست کردند. در حالی که روس ها بین ٣٧۵ تا ٣٨٠ دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد دادند. در هر حال مشکل نقدینگی ادامه داشت تا جایی که بر واردات تاثیر منفی گذاشت.

دیدگاه شما

خبرنامه