افزایش قیمت ورق گرم وارداتی در آسیا

تاریخ ارسال : 11 مه 2015 ساعت : 3:52 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت نقدی ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا برای دومین هفته متوالی در راستای افزایش قیمت ورق گرم داخلی چین و سنگ آهن بالا رفت. اما اکثر تاجران و کارخانه ها با توجه به تقاضای پایین و احتمال افت قیمت سنگ آهن، امیدی به بالا ماندن قیمت ها به مدت طولانی نداشتند.
موسسه پلاتس قیمت ورق گرم را ٣۶٠ تا ٣۶٧،۵ دلار هر تن فوب چین برآورد کرد که متوسط قیمت آن ٣۶٣،٧۵ دلار هر تن می شود که این میزان ١،٢۵ دلار هر تن نسبت به هفته گذشته بالا رفته است. فولاد سازان چینی به دنبال قیمت های بالاتر بودند و پیشنهادات را به ٣٧٠ دلار هر تن فوب چین بالا بردند. اما هیچ معامله ای با این قیمت صورت نگرفت.
تقاضای خارجی پایین بود و معاملات محدودی انجام می شد. هر افزایش قیمتی مدت زیادی دوام نمی آورد. پیش از این حتی ٣۶۵ دلار هر تن فوب هم مورد قبول خریداران نبود، بنابراین با اینکه قیمت سنگ آهن افزایش می یابد اما هرگونه افزایش قیمت برای ورق گرم تا حدودی غیرممکن است. کارخانه ای در چین گزارش داد قیمت معامله برای این کارخانه به میزان ٣۶٠ تا ٣۶۵ دلار هر تن فوب ثابت باقی ماند و در حال حاضر به دلیل تقاضای پایین از خارج کشور قصد افزایش قیمت ندارد. کارخانه ای دیگر در شرق چین قیمت پیشنهادی اش را ۵ دلار هر تن بالا برد و به ٣۶۵ تا ٣٧٠ دلار هر تن رساند. اما این قیمت جدید زیاد مورد قبول قرار نگرفت و دلیل اصلی این افزایش قیمت تقاضای داخلی بالا بود. به دلیل تقاضای پایین و رقابت دیگر کشورها ، فروش چین در کره جنوبی و اروپا هم پایین آمد.
قیمت های پیشنهادی برای ورق به میزان ٣٩٠ تا ٣٩۵ دلار هر تن سی اف آر ویتنام شنیده شد. اما با این قیمت هیچ معامله ای انجام نشد.

دیدگاه شما

خبرنامه