تقاضای بالای فولاد در چین

تاریخ ارسال : 27 آوریل 2015 ساعت : 11:50 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بزرگترین کالای صادراتی استرلیا، سنگ آهن، افت قیمت داشته است اما شرکت میتسویی ژاپن نسبت به روند قیمت این کالا دید مثبتی دارد. تقاضای سنگ آهن و فولاد چین هنوز در بالاترین حد قرار دارد. این شرکت سرمایه گذاری ژاپن یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایه گذاری دنیا و یکی از شرکای بلند مدت در پروژه های سنگ آهن، زغال سنگ و گاز با شرکتهایی نظیر بی اچ پی، ریوتینتو و غیره می باشد.
کارشناسان علت اصلی افت قیمت سنگ آهن از ١٣٠ دلار به کمتر از ۵٠ دلار را افزایش عرضه شرکت های معدنی بزرگ دنیا و کاهش تقاضای چین می دانند. در این بین تحلیل گران بر این باورند که چین هنوز در زمینه راهکارهای اقتصادی از جمله گسترش شهرنشینی و سرانه تولید ناخالص داخلی از کشورهای توسعه یافته عقب تر است. زمانی که یک کشور نسبتا توسعه یافته نسبت شهرنشینی ۶٠ درصد یا بیشتر را داشته در چین این رقم در حدود ۵٠ درصد بوده است. همین امر امید به بهبود تقاضای سنگ آهن و زغال سنگ را بیشتر می کند.
در چین هنوز جا برای گشترش شهر نشینی و توسعه زیرساخت ها وجود دارد در نتیجه تقاضا هنوز به اوج نرسیده است. بسیاری از شهر های چین نیاز به توسعه دارند که در نتیجه سرمایه گذاری در زیرساخت ها را بالاتر خواهد برد. این امر نهایتا به افزایش تقاضای فولاد منجر خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه