تولیدکنندگان ترک خواستار اقدامات حمایتی در مقابل چین

تاریخ ارسال : 14 مه 2015 ساعت : 3:42 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

با توجه به این که واردات فولاد ترکیه از چین در فصل نخست سال جاری ٢٨۴ درصد افزایش یافت و به ۵۶٧ هزار تن رسید، تولید کنندگان فولاد ترکیه خواستار اقدامات حمایتی دولت در مقابل واردات از چین شدند.
مصرف فولاد ترکیه در سه ماه اول سال ٩ درصد افزایش یافت، درحالیکه تولید فولاد خام ٨،٨ درصد کاهش یافت و به ٧،٧٣ میلیون تن رسید.
این میزان تقاضای بالای فولاد ترکیه در سه ماه اول سال، عمدتاً با میزان بالای واردات مواجه شد. واردات از چین ٢۴٨ درصد افزایش یافت و به ۵۶٧ هزار تن رسید که معادل ٢،٢۵ میلیون تن در سال می باشد. اگر این روند ادامه داشته باشد ممکن است چین اصلی ترین عرضه کننده فولاد به ترکیه شود.
به هر حال صادرات فولاد ترکیه در سه ماه اول سال ٧،۶ درصد افت داشت و به ۴،٣۵ میلیون تن رسید. درحالیکه نسبت صادرات به واردات این کشور در ماه های ژانویه تا مارس ١٠٣ به ١٠٠ بود که به طور قابل توجهی از نسبت ١٣٧ به ١٠٠ مدت زمان مشابه سال ٢٠١۴ کاهش یافته است. در بازار صادرات، چین با ترکیه رقابت می کند.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه اظهار کرد، برخی کشورها به خصوص چین، در تلاشند تا میزان صادرات به ترکیه را افزایش دهند. همان طور که میزان واردات در ماه های اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، بر این باوریم که دولت ترکیه اقدامات حمایتی گذشته را در مقابل چین اعمال می کند. برخی از کشورها با احتیاط بیشتری عمل می کنند اما بالا رفتن بی اندازه واردات از چین، به بازار داخلی لطمه می زند.

دیدگاه شما

خبرنامه