خریداران ورق سی آی اس در انتظار

تاریخ ارسال : 19 مه 2015 ساعت : 12:05 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازار ورق دریای سیاه برای تولیدات ماه ژوئن حمل جولای آرام شده است و پس از هشت ماه روند نزولی متوالی ثابت ماند. خریداران اروپایی به دلیل اقدامات ضد دامپینگ اعمال شده بر محصولات روسیه و چین در هفته گذشته، نسبت به واردات ورق سرد از روسیه احتیاط بیشتری به خرج می دهند.
یک معامله گر اروپایی، که مرتباً ورق سرد از روسیه خریداری می کرد، فوراً از تعهد خود در قبال صادرات ورق سرد روسیه به اروپا سر باز زد. از طرفی یک کارخانه سی آی اس از میزان تقاضای ضعیف شکایت کرد. این کارخانه اشاره داشت که تقاضا کنندگان در انتظارند، همه بر این باورند که این قیمت فعلی ثابت باقی نمی ماند و از این رو عجله ای برای معامله کردن ندارند.
ضمناً صادرکنندگان ورق روسیه و اکراین در تلاشند تا قیمت ورق گرم و سرد ماه ژوئن با حمل ماه ژوئیه را بالا ببرند. برای مثال، کارخانه ای در روسیه از قیمت درخواستی ورق گرم خود به اروپا با قیمت ٣٧٠ یورو هر تن فوب خبر داد. این کارخانه برای مناطق دیگر قیمت ٣۶٠ دلار هر تن فوب یا ٣۵۵ دلار هر تن فوب برای محموله های با تناژ بالا را ارائه داد. یک تولیدکننده روس ورق سرد را به قیمت ۴۴۵ تا ۴۵٠ دلار هر تن فوب دریای سیاه معامله کرد. بقیه کارخانه های روسیه هم معاملاتشان با همین نرخ انجام شد. قیمت ورق سرد روسیه ۴٢٠ یورو هر تن فوب به اروپا و ۴۴٠ دلار هر تن فوب برای کشورهای جهان سوم اعلام شد.
کارخانه متینوست منتظر معامله ورق گرم به قیمت ٣٨٠ دلار هر تن سی اف آر ترکیه بود. منابع داخلی در ترکیه شاهد پیشنهادات قیمتی کمتری به میزان ٣۶۵ تا ٣٧۵ دلار هر تن سی اف آر از اکراین بودند. برای مشتریان ایتالیایی ورق گرم قیمت پیشنهادی ٣٧۵ تا ٣٨٠ دلار هر تن سی اف آر ایتالیا داده شد. ورق سرد اکراین ۴۶٠ دلار هر تن سی اف آر ترکیه و ۴٣۵ تا ۴۴٠ یورو هر تن سی اف آر به ایتالیا پیشنهاد شد.
به گزارش پلاتس قیمت ورق گرم دریای سیاه در ٣۵٠ دلار هر تن فوب ثابت باقی ماند. قیمت ورق سرد ۵ دلار هر تن افزایش یافت و به ۴۴٠ دلار هر تن فوب رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه