رشد جزیی صادرات میلگرد ترکیه

تاریخ ارسال : 13 مه 2015 ساعت : 3:23 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

میزان صادرات میلگرد ترکیه طی سه ماهه اول امسال ٢,١ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش ١.٩ درصد افزایش داشت. صادرات به امریکا و خاور میانه افزایش قابل توجهی داشت و توانست جبران کننده زیان کاهش ارزش لیره در برابر دلار باشد، درحالیکه رقم صادرات به سایر نقاط به دلیل بحرانهای موجود در آنها با کاهش همراه بود. متوسط قیمت فروش میله گرد ترکیه ۴٧۶ دلار در تن فوب بوده است.
میزان صادرات میلگرد ترکیه به امریکا طی سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته تقریبا بیشتر از دوبرابر شده به ٣٧٣,۴٠٠ تن رسید. در نتیجه امریکا را به عنوان اولین بازار میله گرد ترک قرار داده است. کشورهای خاورمیانه و افریقای شمالی نیز بازارهای بعدی میله گرد ترک طی این دوره بودند.
امارات متحده عربی بیشترین واردات میله گرد ترک را طی سه ماهه اول امسال داشته و ۴٠٧,٧٠۶ تن میله گرد از ترکیه خریداری کرده، این در حالی است که میزان واردات یمن ١٩٧.۵٧١ تن اعلام شده است. صادرات میله گرد ترکیه به بازار قدیمی خود یعنی عراق همچنان رقم پایین ٢٠٢.٠٧٨ تن اعلام شده که دلیل این امر جنگ در این منطقه است. صادرات میله گرد ترکیه به کویت نیز ١١٢,٠٢۴ تن اعلام شده که رقم رضایت بخشی است.
دو خریدار اصلی دیگر میله گرد ترکیه عربستان سعودی و مصر هستند که ٩۴,٠۵٠ و ٧١.۴٢٣ تن خرید داشته اند. سایر خریداران این محصول ترکیه طی دوره سه ماهه اول کشورهای برزیل(۵٩.٢٨۴ تن)، پرو(۵٧.۶۶٢ تن)، عمان(۴۵.۵٣٠ تن)، سوریه(٣٨.٩١٢ تن)، اتیوپی(٣١.٣٨٠ تن)، کلمبیا(٢٩.٧٧١ تن)، و لیبی(٢٩.٢۶٨ تن) بوده اند.

دیدگاه شما

خبرنامه