روند کاهش قیمت ورق تخت صادراتی چین

تاریخ ارسال : 30 آوریل 2015 ساعت : 4:26 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت ورق تخت صادراتی چین در طول ماه آوریل به دلیل تقاضای داخلی و خارجی ضعیف کاهش یافته است. بازار پیش بینی نمی کند که این قیمتها به این زودی ها به نرخ اولیه خود بازگردند. موسسه پلاتس در ٢٧ آوریل قیمت ورق تخت صادراتی را ٣۵٨ تا ٣۶٢ دلار در هر تن فوب ارزیابی کرد که این میزان ۵/١٢ دلار در هر تن نسبت به اواخر ماه گذشته کاهش داشته است. به گفته یک تاجر چینی، برخی کارخانه ها برای ورق تخت قیمت ٣۶۵ دلار در هر تن فوب را پیشنهاد کردند اما مورد قبول خریداران خارجی قرار نگرفت.
برخی معاملات با حجم کم حدود ٣۶٠ دلار در هر تن فوب بسته شد. مشتریان خارجی علاقه ای به معاملات با حجم بالا نداشتند زیرا پیش بینی می کردند که کاهش قیمت بیشتری رخ دهد.
تاجر دیگری اظهار کرد، برخی از خریداران به دنبال سفارش در حدود ٣۵٠ دلار در هر تن فوب می باشند، معاملات به کندی پیش می رود چرا که از بین بردن این اختلاف بین قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی کار سختی است. تقاضای صادراتی و بازار داخلی هر دو خیلی ضعیف است. در این وضعیت انتظار نمی رود که قیمت ورق تخت صادراتی به قیمت قبلی بازگردد.
ورق تخت در بازار داخلی چین ٣٨٨ تا ٣٩۴ دلار در هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده در شانگهای معامله شد. قیمت فوق ١۵ دلار در هر تن از اواخر ماه مارس و ٢ دلار در هر تن از هفدهم آوریل کاهش داشت.
روند نزولی بازار ورق تخت چین از اواسط آوریل آرام تر شد چون جو بازار بهتر شده بود. رشد قیمت سنگ آهن و بهبود قیمت ورق گرم به بازار ورق تخت کمک کرد. از طرفی تقاضا کم است و انتظار نمی رود هر رشد قیمتی در درازمدت ماندگار باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه