رکود بازار لوازم خانگی در چین

تاریخ ارسال : 13 مه 2015 ساعت : 3:22 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رشد تقاضای لوازم خانگی در بازار چین طی سال گذشته تقریبا صفر بوده ولی احتمال دارد بهبود بازار مسکن در سال جاری تاثیر مثبتی در این روند داشته باشد. البته گفته می شود با بهبود تکنولوژی طراحی و تولید و تغییر در حجم و نوع فولاد مصرفی در این محصولات احتمالا بازار این محصولات از سال ٢٠١۶ وارد فاز جدیدی از رشد خواهد شد.
استفاده از فولاد سلیکونی در صنایع لوازم خانگی رو به کاهش است و بجای آن فولاد الکتریکی مورد مصرف قرار خواهد گرفت و به این ترتیب میزان مصرف فولاد در این صنعت به یک سوم فعلی خواهد رسید. در حال حاضر در صنایع لوازم خانگی چین بیشترین مصرف فولاد به فولاد الکتریکی تعلق دارد.
پیش بینی می شود میزان مصرف ورق پوششی مورد استفاده در تولید یخچال، ماشین لباسشویی، دستگاههای تهویه هوا تا پنج سال آینده رشد داشته باشد چراکه مصرف کنندگان به دنبال کالاهایی با کیفیت بهتر، حجم و وزن کمتر هستند. گفته می شود صنایع بزرگی مثل تلویزیون، یخچال، تهویه هوا و ماشین لباسشویی تا ٣۵ درصد سهم مصرفی فولاد چین را به خود اختصاص می دهند و دیگر بخش ها از جمله قطعات، کمپرسور، موتور و مبدل های حرارتی نیز مصرف کننده تا ۴٠ درصد فولاد چین هستند.
از طرفی بالا بودن نرخ یوان فضای رشد رقم صادرات لوازم خانگی را محدود کرده است. پیش بینی می شود تقاضای فولاد در بخش لوازم خانگی چین در سال ٢٠١۵ به ١٣ میلیون تن برسد و در سال آینده با بالا رفتن تقاضا از طرف صنایع کوچکتر این رقم به ١۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

دیدگاه شما

خبرنامه