کاهش قیمت ورق سی آی اس در نتیجه افت قیمت اولیه سنگ آهن

تاریخ ارسال : 30 آوریل 2015 ساعت : 4:28 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت ورق سی آی اس باز هم کاهش یافت. به نظر می رسد افزایش قیمت اخیر سنگ آهن و قراضه نتوانسته بر بازار اسلب و ورق اثر مثبت بگذارد. در آینده نزدیک بازار ورق سی آی اس برای افزایش قیمت با چالش روبروست.
آخرین معامله برای ورق گرم اکراین ٣۶۵ تا ٣٧٠ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه تمام شد. که با کسر کرایه حمل و نقل به میزان ١٧ تا ١٨ دلار در هر تن، این قیمت به ٣۴٨ تا ٣۵٢ دلار در هر تن فوب دریای سیاه می رسد. ورق سرد اکراین به قیمت ۴۵٠ تا ۴۵۵ دلار در هر تن سی اف آر یا ۴٣٣ تا ۴٣٧ دلار در هر تن فوب دریای سیاه خریداری شد. ورق گرم روسیه ٣٧٠ تا ٣٧۵ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه معادل ٣۵٣ تا ٣۵٧ دلار هر تن فوب دریای سیاه بود. معامله ورق سرد حدود ۴۵۶ دلار در هر تن سی اف آر یا ۴۴٧ دلار در هر تن فوب دریای سیاه انجام شد. محصولات ماه می فروخته شد. محصولات کارخانه های سی آی اس در یکی دو هفته ی گذشته در بازار نبوده است ولی انتظار می رود که هفته آینده با تولید عرضه شده در ماه ژوئن به بازار برگردد.
به هر حال، تاجرها قیمت ها را برای معاملات امروز پذیرفته اند. اینها همچنین هر نوع افزایش قیمت احتمالی را که در نتیجه بالا رفتن قیمت سنگ آهن و قراضه بوده باشد رد می کنند. چون تقاضا پایین است پس بالا رفتن قیمت سنگ آهن کمکی به افزایش سطح قیمت نکرده است.
بین یکم تا بیست و هفتم ماه آوریل، سنگ آهن با خلوص ۶٢ درصد ١٠ دلار در هر تن افزایش داشت و به ۵٨ دلار در هر تن سی اف آر شمال چین رسید، قیمتی که در نیمه اول ماه مارس دیده شد. پیش از این افزایش قیمت، سنگ آهن به ۴٧ تا ۴٨ دلار در هر تن نزول کرد. که کاهش مداوم قیمت ورق هم بازتابی از این نزول قیمت سنگ آهن است اما دلیل اصلی پایین بودن میزان تقاضا می باشد. تقاضا در بازار صادرات سی آی اس به تدریج رو به بهبود است ولی افزایش قیمت برای تویلدات ماه ژوئن تاحدودی غیر ممکن به نظر می رسد.
موسسه پلاتس، در روز دوشنبه قیمت ورق گرم و سرد صادراتی سی آی اس را به میزان ۵ دلار در هر تن کاهش داد و به ترتیب به ٣۴٨ تا ٣۵٢ و ۴٣٣ تا ۴٣٧ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رساند.

دیدگاه شما

خبرنامه