افت قیمت ورق گرم آسیا

تاریخ ارسال : 25 مه 2015 ساعت : 12:39 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت نقدی ورق گرم در آسیا به دلیل میزان خرید پایین از این منطقه و بالا گرفتن رقابت بین کارخانه های چین، روسیه و ژاپن برای دومین هفته کاهش یافت. اگر کارخانه ها و تاجران بر سر خرید محصولات به تفاهم نرسند باز هم امکان کاهش قیمت بیشتر در ماه ژوئن وجود دارد. قیمت ورق گرم ٣۵۵ تا ٣۶٠ دلار هر تن فوب چین ثبت شده که متوسط قیمت آن ٣۵٧ دلار و ۵٠ سنت هر تن است و ٢ دلار هر تن در هفته کاهش داشته است. ورق گرم با کیفیت بالاتر کارخانه ها در ٣۶٠ دلار هر تن فوب شنیده شد و سایر معاملات اغلب در حدود ٣۵۵ دلار هر تن فوب بود.
قیمت های پیشنهادی اغلب کارخانه ها ٣۶٠ تا ٣۶۵ دلار هر تن بوده و نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت درحالیکه به دلیل تقاضای پایین در ٣۵۵ دلار هر تن نیز برخی قیمت دادند. معاملاتی با قیمت پایین ٣۴٨ دلار هر تن هم در این هفته شنیده شد. اما به دلیل تمایل فروشندگان به تکرار چنین معامله ای این قیمت دیگر شنیده نشد.
در شرق آسیا قیمت ورق گرم ٣۶۵ تا ٣۶٧ دلار هر تن سی اف آر ویتنام و ٣۶۵ دلار هر تن سی اف آر کره جنوبی بود و خرید ها ناچیز.
همانطورکه قیمت های پیشنهادی پایین تر ژاپن، کارخانه های چینی و تاجران را تحت فشار می گذارد، قیمت های بالای ٣۶٠ دلار هر تن فوب مورد قبول هیچ خریداران نیست. تاجری در چین اظهار کرد کارخانه ها قیمت های خود را در روز های باقیمانده ماه می پایین نمی آورند چرا که بیشتر آنها طبق برنامه قبلی فروش داشته اند. اما امکان دارد این میزان قیمت در ماه ژوئن افت بیشتری داشته باشد. ورق گرم چین ٣٧۵ تا ٣٨٠ دلار هر تن سی اف آر ویتنام و در ثبات بود. قیمت پیشنهادی بائو استیل ٣٨٣ دلار و نیپون استیل ٣٩٠ دلار هر تن سی اف آر بود.

دیدگاه شما

خبرنامه