افزایش تقاضای فولاد روسیه

تاریخ ارسال : 25 مه 2015 ساعت : 12:12 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در سه ماه دوم امسال تقاضای فولاد روسیه افزایش فصلی داشته است که این افزایش تقاضا موجب شده برخی از تولیدکنندگان فروش داخلی خود را بالا ببرند. اما اختلاف قیمت بالای بین فولاد و مواد اولیه حاشیه سود را تحت فشار قرار می دهد.
در ماه های ژانویه تا مارس به دلیل بالا رفتن میزان صادرات، میزان فروش کارخانه نوولیپتسک استیل ( ان ال ام ک) روسیه ٢ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به ٣,٩۶میلیون تن رسیده است.
اما به دلیل افت قیمت فولاد و تاثیر کاهش ارزش روبل، درآمد حاصل از فروش ١۶ درصد کاهش یافت و به ٢,٢ میلیارد دلار رسید. درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک ٣۶ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بود و به ۶٣٨ میلیون دلار رسید و همچنین این میزان ٢ درصد از سه ماه آخر سال ٢٠١۴ افزایش یافته است.
در روسیه قیمت فولاد به دلیل افت ارزش دلار کاهش یافت اما قیمت روبل به روند صعودی خود ادامه داد.
فروش محصولات صادراتی این کارخانه در سه ماه اول امسال ١٣ درصد نسبت به سه ماه قبل از آن و ١٠ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ٢,۵۵ میلیون تن رسید. این افزایش فروش به دلیل افزایش تقاضا و میزان استفاده از اسلب ذخیره شده در اواخر سال ٢٠١۴ بود. اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا از مقاصد کلیدی صادرات این کارخانه بود.

دیدگاه شما

خبرنامه