بازارهای قراضه آسیا به روایت شاخص ها

تاریخ ارسال : 26 مه 2015 ساعت : 3:56 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

هفته گذشته بازار واردات قراضه در شرق آسیا در سکوت بود. علی رغم افت قیمت سنگ آهن و فولاد در چین قیمت های پیشنهادی قراضه در این منطقه در سطوح بالا باقی ماند. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ در ٢۶٠ تا ٢٧٠ دلار هر تن سی اف آر شرق آسیا ثبات داشت.
در ترکیه قیمت وارداتی قراضه سنگین کلاس ١ و٢ حدود ۵ دلار هر تن افت داشته ٢٨۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. انتظار می رود در ماه ژوئن ماه مبارک رمضان و انتخابات در ترکیه بر قیمت قراضه تاثیر گذار گردد. در ماه رمضان هر ساله با کاهش فعالیت ساخت و ساز قیمت قراضه نیز کاهش می یابد البته تا چندی پیش هنوز جو بازار چندان منفی نشده بود و اخیرا خریداران ترک با توجه به بالا بودن تقاضای داخلی در تناژ بالا خرید می کردند. بدین ترتیب تقاضا برای محموله های تحویل ژوئن با توجه به نزدیکی ماه رمضان و انتخابات پارلمانی در ترکیه پایین خواهد آمد.
در ژاپن قیمت قراضه رو به بهبود بوده حدود ۴ دلار هر تن افزایش یافت. قیمت خرید قراضه سنگین کلاس ٢ کمتر از ۴١۵ دلار شنیده شد. قیمت قراضه صادراتی ژاپن نیز رو به بهبود رفت و برخی قیمت را تا ۴ دلار بالا بردند. قراضه صادراتی ٢٠۶ تا ٢١١ دلار هر تن تحویل کنار کشتی شنیده شد که تا ٨ دلار از هفته قبل بالاتر است. تجار قراضه به دنبال فروش در ٢١٨ دلار هر تن فوب هستند که از هفته قبل ۴ دلار بالاتر است.
خریداران کره ای نیز برای معامله قراضه سنگین کلاس ٢ ژاپن در ٢١۵ دلار هر تن فوب در حال مذاکره بودند در حالی که آخرین معامله یک هفته قبل در ٢١٠ دلار هر تن فوب نهایی شد.

دیدگاه شما

خبرنامه