بازار بیلت دریای سیاه تحت تاثیر انتخابات ترکیه

تاریخ ارسال : 11 ژوئن 2015 ساعت : 11:46 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازار بیلت دریای سیاه روزهای اخیر در ثبات بوده و پس از انتخابات در ترکیه کمی بر نگرانی های بازار افزوده شده است. در درازمدت شاید اوضاع به نفع ترکیه گردد ولی در حال حاضر شرایط مساعد نیست. پس از انتخابات ارزش لیره نسبت به دلار به سرعت کاهش یافت که این مسئله می تواند جو بازار واردات بیلت سی آی اس را در ترکیه راکد تر کند. بر قیمت های بازار داخلی و میزان تقاضای داخلی نیز تاثیر گذار خواهد بود.
در صورتی میلگرد ترکیه قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داراست که فولادسازان ترک از بیلت چین استفاده کنند. تنها با خرید بیلت ارزان چین است که قدرت رقابت آن ها بالا می رود.
بیلت چین ٣۵۵ دلار هر تن سی اف آر است و برخی قیمت بازار را ٣۵٠ دلار اعلام کرده اند که البته تایید نشده است. بیلت سی آی اس هنوز در ترکیه خریدار ندارد و پیشنهاداتی در ٣٧۵ تا ٣٨٣ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. شاید ترک ها بتوانند در ٣٧٠ تا ٣٧۶ دلار هر تن سی اف آر از سی آی اس بیلت بخرند.
در مصر بیلت سی آی اس در ٣٨٨ دلار هر تن سی اف آر معادل حدود ٣٧٠ دلار هر تن فوب می باشد. در افریقای شمالی نیز اخیرا بیلت دریای سیاه در ٣۶٩ دلار هر تن فوب معامله شد.
در تناژ بالا کارخانه ها حاضر نیستند در ٣۶٠ تا ٣۶۵ دلار هر تن فوب بیلت بفروشند ولی ظاهرا بلاروس بیلت خود را اخیرا ١٠ دلار پایین آورده به ٣۶۵ دلار هر تن فوب با پیش پرداخت کامل رسانده است.

دیدگاه شما

خبرنامه