با بازی Soma ترس را تا استخوان احساس خواهید کرد

تاریخ ارسال : 16 ژوئن 2015 ساعت : 9:20 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بعد از موفقیت چشم گیر دو نسخه از Amnesia این بار Frictional Games بازی دیگری را در دست ساخت دارد.این بازی Soma نام دارد. اگر چه این بازی دیگر از مجموعه Amnesia تلقی نمی‌شود اما به روشنی می‌توان امضای سازنده بازی را در آن دید؛ ترسی که حتی مشخص نیست در واقعیت اتفاق می‌افتد یا صرفا در خیال و باز هم همه چیز کاملا سور رئال به نظر می‌رسد.

بیگانه‌های عجیب‌الخلقه و خطرناک، در بسیاری از بازی‌ها ظاهر شدند و بازیکنان را ترساندند. زامبی‌ها به ناگاه از پنجره بیرون پریدند و بازیکنان از ترس جانشان تا آخرین گلوله خود را به سمت آن‌ها شلیک کردند اما Amnesia ترس را به شکل دیگری به تصویر کشید.

سازنده سوئی Amnesia به خوبی از شب‌های سرد و طولانی این کشور تاثیر گرفته و فضایی یخ و کاملا خالی از هر احساسی جز ترس را به تصویر کشیده است.

خالق این مجموعه معتقد است ترس در یک بازی ترسناک، زمانی ظهور پیدا می‌کند که عامل وحشت کمتر دیده شود. در حالی که در Dead Space یا دیگر بازی‌های سبک Horror بازیکن بارها عامل وحشتناک را می‌بیند و اندک اندک ترسش فروکش می‌کند، در Amnesia یک ترس روانی از موجودی ناشناخته بر بازی حاکم است، موجودی که آن را هیچ گاه درست نخواهید دید و کوچک‌ترین برخورد با او به مرگ منتهی می‌شود.

این نوع ترس صرفا روانی است، درست مانند یک خواب ترسناک که شما را با فریـاد بیدار می‌کند، در حالی که ممکن است با دیـدن وقایع همان خواب در بیداری، حتی نگران هم نشوید چـه برسـد به وحشت زده.

بعد از موفقیت چشم گیر دو نسخه از Amnesia این بار Frictional Games بازی دیگری را در دست ساخت دارد.

این بازی Soma نام دارد. اگر چه این بازی دیگر از مجموعه Amnesia تلقی نمی‌شود اما به روشنی می‌توان امضای سازنده بازی را در آن دید؛ ترسی که حتی مشخص نیست در واقعیت اتفاق می‌افتد یا صرفا در خیال و باز هم همه چیز کاملا سور رئال به نظر می‌رسد.

داستان بازی در یک ایستگاه پیشرفته تحقیقاتی اتفاق می‌افتد، ایستگاهی وسیع و کاملا ایزوله، به گونه‌ای که ساکنان آن به هیچ وجه به محیط خارج از ایستگاه دسترسی ندارند. قهرمان داستان، یک تکنسین است و همه چیز از زاویه دید اول شخص او به تصویر کشیده می‌شود. به ناگاه، همه ساکنان ایستگاه به موجوداتی روباتی یا بیگانه‌های عجیب تبدیل می‌شوند. همیشه می‌توان با روبات‌های آسیب دیده گفت‌وگو کرد. آن‌ها خود را انسان معرفی کرده و از قهرمان بازی تقاضای کمک می‌کنند در حالی که روبات‌های سالم، در کمتر از آنی جان آن‌ها را می‌گیرند. در طول بازی بازیکن دائما با این سوال رو‌به‌رو می‌شود که آیا این اتفاقات در واقعیت رخ می‌دهد یا همه چیز صرفا حاصل جنونی است که تکنسین به آن مبتلا شده است، چرا که در دنیای واقعیت، ممکن است یک بیماری روانی سبب شود بیمار وقایعی را به عینه دریافت و کاملا باور کند.

ایستگاه تحقیقاتی، در عین حال که فضای رعب انگیز دارد، یک پازل بزرگ نیز هست. قهرمان بازی برای عبور از قسمت‌های مختلف، باید درها را باز کند و موانع را از سر راه بردارد. برای این کار دائما به تامین انرژی، استفاده از سوئیچ‌ها و کشف رمزها مشغول خواهید بود. در طول حل معماها، وقایع ساده‌ای مانند سر خوردن از پله یا در رفتن نردبان اتفاق می‌افتد؛ وقایعی کاملا معمولی که به سبب شرایط وحشتناک بازی، مو را بر بدن سیخ می‌کنند.

Soma در مقایسه با Amnesia از گرافیک بسیار پیشرفته‌تری بهره می‌برد. این بازی یک عنوان کاملا نسل هشتمی است و جزئیات فراوان محیط و فیزیک منحصر به فرد آن همتراز با استانداردهای روز ساخت بازی به نظر می‌رسد.

این بازی برای اجرا در ویندوز، مکینتاش، لینوکس و PS4 در 31 شهریور به عرضه عمومی گذاشته خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه