مصرف بنزین کشور افزایش یافت

تاریخ ارسال : 01 ژوئن 2015 ساعت : 11:38 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

میانگین مصرف روزانه بنزین در هفته اول خردادماه، با هفت میلیون و ۴۴٣ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش، به بیش از ٧۶ میلیون رسید.
در هفته اول خردادماه (منتهی به هشتم خردادماه) ۵٣۴ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در کشور مصرف شد که در مقایسه با هفته پیش از آن (۴٨٢ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر)، ۵٢ میلیون و یکصد هزار لیتر افزایش نشان می دهد.

بیشترین مصرف این فرآورده با ١٠٩ میلیون و ۴٠٠ هزار لیتر به روز سه شنبه (پنجم خرداد ماه)و کمترین آن با ۵٨ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (هشتم خرداد ماه) مربوط می شود.

براساس این گزارش، از مجموع بنزین مصرفی کشور در بازه زمانی یادشده، ٢٠ میلیون و ۵٠٠ هزار لیتر آن سوپر است که از میانگین روزانه دو میلیون و ٩٢٨ هزار لیتری این فرآورده حکایت دارد.

همچنین در هفته اول خردادماه، سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) مصرفی کشور به ٧۵١ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر رسید.

در بازه زمانی یادشده ۵٧١ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت گاز (گازوییل) و ١٨٠ میلیون لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است.

بیشترین مصرف گازوییل با ١١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در روز سه شنبه (پنجم خردادماه) و کمترین میزان مصرف این فرآورده نیز با ۵۵ میلیون و یکصد هزار لیتر در روز جمعه (هشتم خرداد ماه) بوده است.

همچنین، بیشترین مصرف نفت کوره با ٣٠ میلیون لیتر به روز دوشنبه (چهارم خرداد ماه)و کمترین میزان آن نیز با ١٧ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (هشتم خرداد ماه) مربوط می شود.

میانگین مصرف نفت گاز در هفته منتهی به هشتم خرداد ماه سال جاری ٨١ میلیون و ۶٨۵ هزار لیتر و میانگین مصرف نفت کوره نیز ٢۵ میلیون و ٧١۴ هزار لیتر بوده است.

در روز ششم خردادماه نیز میزان مصرف به 74.2 میلیون لیتر کاهش یافت و به تدریج روال عادی خود را در پیش گرفت.

به گزارش ایرنا علت اصلی افزایش مصرف بنزین در هفته اول خردادماه، تصمیم دولت برای یکسان سازی نرخ بنزین و نگرانی رانندگان از حذف ذخیره بنزین 700 تومانی آنها بوده است.

با تاکید وزارت نفت بر حفظ سهمیه ذخیره بنزین 700 تومانی تا پایان شهریور ماه، میزان مراجعه و سوخت گیری خودروها به جایگاه های عرضه به تدریج کاهش یافته و روند عادی یافته است.

پیش بینی می شود که میانگین مصرف بنزین در هفته های پیش رو همانند هفته های گذشته حدود 70 میلیون لیتر در روز باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه