نبود تقاضا و ضرردهی ورق گرم در چین

تاریخ ارسال : 18 ژوئن 2015 ساعت : 4:21 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

نبود تقاضا ورق گرم چین را به رکود برد

ورق گرم صادراتی چین ٢ دلار دیگر ارزان تر شده به ٣۴٣ تا ٣۴٨ دلار هر تن فوب رسیده است. در حالی که سه روز قبل در ثبات بود. با افت قیمت باز هم خریدارها عقب نشستند و منتظر تداوم روند نزولی هستند.
ولی فولادسازان چینی قیمت ٣۴٠ دلار هر تن فوب را قبول نخواهند کرد چرا که سنگ آهن اخیرا بالا رفته است. با این حال نهایی کردن معامله در بالاتر از ٣۴۵ دلار هر تن فوب نیز دشوار به نظر می رسد. در هر حال کارخانه های چینی با فروش در ٣۴۵ تا ٣۵٠ دلار هر تن فوب هم ضرر می دهند.
در بازار کره جنوبی نیز سکوت حکمفرماست و ورق گرم حمل آگوست را می توان در ٣۶٠ تا ٣٧٠ دلار هر تن سی اف آر خریداری نمود.

ضرردهی تولید ورق گرم در چین

قیمت پایین ورق گرم موجب شده تولید کننده های چینی با ضرردهی مواجه شوند و ممکن است در آینده نزدیک برخی تولید را کاهش داده و به تعمیرات خطوط تولید بپردازند.
در قیمت های فعلی اغلب کارخانه های چینی ضرر می دهند و تولید ورق گرم با ١۶ تا ٣٢ دلار هر تن ضرر روبروست. البته دو هفته اخیر این ضرردهی شدیدتر شده چون قیمت سنگ آهن بالا رفته و ورق گرم نزولی بوده است. از اوایل ژوئن قیمت سنگ آهن وارداتی به چین ۴,۵٠ دلار هر تن بالا رفته ولی ورق گرم در چین ۴ دلار ارزان تر شده است.

آخرین قیمت ورق گرم در شانگهای ٣٧٧ تا ٣٨٠ دلار هر تن درب انبار با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده که نسبت به هفته قبل ٢ دلار افت داشته است. انتظار می رود روند نزولی بازار ادامه داشته باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه