نگاهی به بازارهای قراضه در ماه گذشته میلادی

تاریخ ارسال : 01 ژوئن 2015 ساعت : 11:51 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بازار واردات قراضه ترکیه و بازار داخلی اروپا که در ماه آوریل بهبودهایی داشتند، اوایل ماه می نیز به این روند رشد ادامه دادند. تجار قراضه توانستند از کمبود عرضه برای بالا بردن قیمت ها استفاده کنند. البته در این مدت بازار داخلی قراضه امریکا در ثبات بوده است. علی رغم نگرانی از کمبود عرضه و تقاضای باثبات بازارهای ورق و مقاطع، قیمت قراضه خرد شده در امریکا ثابت ماند. در هر حال انتظار می رود ماه ژوئن قیمت ها بهبود یابد چون بازار صادرات امریکا بخصوص در ترکیه رونق یافته است.
اوایل ماه می بازار قراضه شرق آسیا نیز با بهبود قیمت روبرو بود چرا که بازار ترکیه رشد قیمت داشت.
قراضه خرد شده امریکا در آوریل در ٢۵۵ تا ٢٧٠ دلار هر لانگ تن ثبات داشت و در ماه می نیز در این سطح باقی ماند از این رو تجار به وضعیت بازار در ماه ژوئن امیدوارند.
در بازار واردات ترکیه قیمت در آوریل ١۴,۵ دلار هر تن بالا رفت و تا اواسط ماه می نیز تا ١۵ دلار رشد داشته به ٢٩٠ دلار هر تن سی اف آر رسید چون محدودیت عرضه و رشد قیمت سنگ آهن کمک کننده بود.
در اروپا ماه می قراضه خرد شده تا ۵ یورو رشد داشته به ٢۵٠ تا ٢۵۵ یورو هر تن رسید. در آوریل نیز تا ١۵ یورو رشد نموده بود. در جنوب اروپا اوایل ماه آوریل قیمت قراضه ١٠ یورو رشد داشته پس از آن در ٢۵٠ تا ٢۶٠ یورو در ثبات ماند. اوایل ماه می کارخانه ها مجبور شدند ٨ یورو رشد قیمت را بپذیرند که قیمت به ٢۶٠ تا ٢۶۵ یورو رسید. در بازار صادرات اروپا نیز قیمت قراضه در آوریل ١٠ دلار رشد داشته به ٢٣۴ تا ٢۴۴ دلار رسید و در نیمه نخست ماه می نیز ١۴ دلار بهبود یافت.
در ماه می در شرق آسیا قراضه وارداتی سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ از روند ماه آوریل پیروی نکرد و ثبات داشت تا این که اواخر ماه ٧ دلار بالا رفته به ٢۵۵ تا ٢٧٠ دلار هر تن سی اف آر رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه