کاهش تقاضای فلز سرخ در تالار نقره‌ای

تاریخ ارسال : 08 ژوئن 2015 ساعت : 9:18 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روز یکشنبه عرضه‌های مس در تالار صنعتی بورس کالای ایران با روند نزولی قیمت نسبت به هفته گذشته رو‌به‌رو شد و کاهش بیش از 300 تومانی را در هر کیلو نسبت به معامله قبلی تجربه کرد.
با وجود اینکه کاهش نرخ فلز سرخ بیشتر با روند بازارهای جهانی در حال تغییر است، اما کاهش میانگین هفتگی نرخ ارز نیز بر روند منفی معاملات این محصولات بی‌تاثیر نبوده است.

از طرفی نیز عرضه‌های مس در این روز برای سومین هفته متوالی باز‌هم نتوانست خود را با میزان درخواست محصول هماهنگ کند و مجدد شاهد افت تقاضای این فلز در بورس کالای ایران بودیم که مهم‌ترین دلیل آن نیز پایین آمدن توان خرید معامله‌گران بوده است. همچنین برخی از کارشناسان حوزه فلزات پایه معتقدند دلیل این افت تقاضا انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به روند رو به پایین بازارهای جهانی بوده است. از سویی شنیده‌ها حکایت از این دارد که در بازار غیررسمی این محصولات به دلیل کمبود نقدینگی، برخی فروشندگان چوب حراج به محصولات خود زده‌اند تا جایی که گفته می‌شود کاتد حدود یک هزار تومان در هر کیلو زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد. به این ترتیب روز یکشنبه 17 خرداد ماه، بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از 363 هزار و 120 تن انواع کالا بود که در این میان چهار هزار تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران راهی تالار معاملات شد. این شرکت همچنین 3500 تن مس مفتول را در این روز عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه‌شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به 20 هزار تن انواع مس کم‌عیار، 110 تن سولفور مولیبدن و 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان نیز در این تالار معاملاتی به فروش رسید. بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت 19 هزار و 847 تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش 368 تومانی را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 4 هزار تن بود درحالی‌که میزان تقاضا 560 تن ثبت شد. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت 19 هزار و 995 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین معامله، افت 365 تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول 3 هزار و 500 تن بوده است، درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار 420 تن از این محصول بوده‌اند. مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت پایه 20 هزار و 500 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته، کاهش 365 تومانی در هر کیلو را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 270 تن بود که با میزان تقاضا برابری می‌کرد. از سوی دیگر این فلز سرخ هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمت 21 هزار و 600 تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته کاهش 200 تومانی در هر کیلو داشته است.

دیدگاه شما

خبرنامه