افت قیمت ورق تخت در اروپا

تاریخ ارسال : 07 جولای 2015 ساعت : 12:27 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

با شروع فصل سوم سال قیمت ورق تخت در شمال غرب اروپا باز هم نزولی است. محموله های وارداتی ارزان قیمت و رکود تقاضا همچنان بر بازار داخلی اروپا فشار می آورد. هفته های اخیر قیمت ورق تخت در آلمان ١٠ تا ١۵ یورو هر تن افت داشته به ۴٨٠ تا ۴٨۵ یورو هر تن درب کارخانه رسیده است. برخی از کارخانه ها قیمت را تا ٣٠ یورو برای سه ماهه سوم پایین آورده اند و تا ۴٧٠ یورو هر تن درب کارخانه را نیز می پذیرند. چون معتقدند کسی در ۴٨٠ یورو خریدار نیست. خریداران در بازار داخلی به دنبال ۴۵٠ تا ۴۶٠ یورو برای معامله هستند ولی کارخانه ها نمی توانند این قدر تخفیف بدهند چون قیمت مواد اولیه تا این میزان افت نداشته است.
در بازار واردات ورق تخت اروپا نیز فشارها ادامه دارد و محصول چین ٣۵٠ تا ٣٧٠ یورو هر تن سی اف آر و محصول سی آی اس ۴٠٠ تا ۴٣٠ یورو هر تن تحویل خریدار است.
بدین ترتیب میانگین قیمت ورق تخت در بازار داخلی ٧,۵ یورو ارزان تر شده به ۴۶۵ یورو هر تن درب کارخانه رسیده و قیمت وارداتی با ١٠ یورو افت ٣٨٠ یورو هر تن سی آی اف آنتورپ است. قیمت های فوق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ تا ۴٧ یورو هر تن ارزان تر شده اند. همچنین اختلاف قیمت داخلی و وارداتی همچون سال گذشته بین ٨۵ تا ٨٧ یورو باقی مانده است.

دیدگاه شما

خبرنامه