افزایش شدید واردات فولاد به ترکیه

تاریخ ارسال : 05 جولای 2015 ساعت : 11:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طبق آمار انجمن آهن و فولاد ترکیه، افزایش اختلاف قیمت بین مواد اولیه و محصولات فولادی، رقابت شدید در بازارهای جهانی، کیفیت پایین و افزایش واردات موجب شده توازن تجاری در ترکیه برهم بخورد و این کشور در ماه می برای اولین بار با افزایش شدید واردات فولاد مواجه گردد.
در ماه می واردات فولاد به ترکیه ٣٩,٧ درصد نسبت به ماه می سال گذشته رشد داشته به یک میلیون و ۶۶٠ هزار تن رسید که ارزشی بالغ بر ١.٠۵ میلیارد دلار داشت. از طرفی صادرات فولاد ترکیه افت ٢۴.٨ درصدی داشته به یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن رسید. درآمد صادراتی نیز ٣٣.٣ درصد کاهش داشته ٩۵٨ میلیون دلار ثبت شد.
واردات اسلب به ترکیه ماه می ۵۴٠ درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته ٣۶٠ هزار تن بود و واردات بیلت ۶,٣ درصد رشد نموده ۴۵٨ هزار تن ثبت شد. همچنین واردات ورق ٢٧.٣ درصد رشد نموده ۶۵٧ هزار تن بود و واردات مقاطع نیز ۵.٢ درصد بالا رفته به ١٢٢ هزار تن رسید. همچنین ترکیه ٣٠ هزار تن لوله در ماه می وارد کرد که ٣.٢ درصد رشد داشت.
همچنین قابل ذکر است صادرات فولاد ترکیه در ماه می ٢۴,٨ درصد افت نموده به یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن رسید که علت اصلی افت تقاضا و رقابت شدید چین در بازارهای خریدار فولاد ترکیه بود. صادرات بیلت افت شدید ٣٢.٢ درصدی نسبت به ماه می سال قبل داشته به ۵٠ هزار تن رسید. صادرات مقاطع و ورق نیز به ترتیب ٢٨ درصد و ١۵.۶ درصد افت نموده به ٧٢٩ هزار تن و ١٨٢ هزار تن رسید. صادرات لوله نیز ١٩ درصد نسبت به ماه می ٢٠١۴ پایین آمده ١۵۴ هزار تن بود.
بدین ترتیب نسبت صادرات به واردات فولاد ترکیه طبق آمار در ماه می ٩١ به ١٠٠ بود.

دیدگاه شما

خبرنامه