تداوم روند نزولی قیمت قراضه کانتینری امریکا

تاریخ ارسال : 06 جولای 2015 ساعت : 12:15 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت قراضه کانتینری سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ وارداتی از امریکا در تایوان همچنان نزولی است و آخرین بار به ٢٠۵ تا ٢١٠ دلار هر تن سی اف آر رسیده است. دو هفته اخیر قیمت معاملات تا ٢۵ دلار ارزان تر شده چون در تایوان تقاضا کم است و بیلت ارزان قیمت چین نیز در بازار موجود است.
متوسط قیمت قراضه سنگین کانتینری خلوص ٢٠-٨٠ امریکا ١٨۵ تا ١٩٠ دلار هر تن تحویل کنار کشتی ثبت شده است که ۶ دلار افت قیمت روزانه داشته است. فعلا تایوانی ها حریدار نیستند و برخی از عرضه کننده های امریکایی قیمت را در ٢١٠ دلار نگه داشته اند.
تا زمانی که قیمت سنگ آهن نزولی است بازار قراضه را نیز پایین نگه می دارد و افزایش ارزش دلار کمکی به بهبود اوضاع بازار امریکا نکرده است.
اخیرا قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶٢ درصد به چین ۵۶ دلار و ٢۵ سنت ثبت شده و از ١١ ژوئن که قیمت آن به ۶۵ دلار و ٧۵ سنت رسیده بود تاکنون تحت فشار باقی مانده است.
ظاهرا افت قیمت قراضه کانتینری امریکا زمانی آغاز شد که کره جنوبی هفته گذشته قراضه سنگین کلاس یک امریکا را ٢۵٣ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرد که ١۶ دلار نسبت به دو هفته قبل افت داشت. فعالان بازار این قیمت را نیز بالا می دانند چون وقتی قراضه کانتینری ٢١٠ دلار است قراضه بالک باید ٢۴٠ تا ٢۴۵ دلار باشد.
قابل ذکر است بیلت چین در تایوان ٣١٠ دلار هر تن سی اف آر شده در حالی که ٣ هفته قبل ٣۴٠ تا ٣۵٠ دلار بود.

دیدگاه شما

خبرنامه