میلگرد چین در سرازیری

تاریخ ارسال : 24 ژوئن 2015 ساعت : 12:29 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پنجمین روز رکود خود را پشت سر گذاشت. با توجه به اینکه نشانه ای از بهبود وضعیت بازار دیده نمی شود، احتمال افت بیشتر قیمت این محصول بالاست.
در بازار پکن قیمت میلگرد با ٢ دلار هر تن کاهش بین ٣۴١ تا ٣۴٢دلار با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که کمترین سطح قیمت در ماههای اخیر است. گفته می شود دلیل اصلی این افت قیمت شکستن قیمت توسط تجار برای بالا بردن سطح فروش خود تا قبل از تعطیلات رسمی چین است. تجار معتقدند علی رغم افت قیمت میلگرد هنوز قیمت این محصول به کف خود نرسیده است.
با شروع تعطیلات تابستان، روند خرید کندتر خواهد شد. به این ترتیب تجار به فکر کاستن موجودی برای جلوگیری از ضرر و زیان خواهند بود چراکه با افت بیشتر تقاضا احتمال پایین آمدن بیشتر قیمتها بیشتر می شود.
طبق آمار، کل موجودی میلگرد در چین ٣,٧ درصد معادل ١١.٨٠٠ تن در هفته پایین آمده و به ٣١١.١٠٠ تن رسیده است. آخرین قیمت معاملات میلگرد در بورس فیوچرز شانگهای ٣۶٢ دلار هر تن بوده که ٠.٠۴ درصد یا ١۶ سنت بیشتر از قیمت روز گذشته آن بوده است. اما درکل قیمت قرارداد میلگرد نسبت به هفته قبل ٢.۴ درصد یا ٩ دلار در تن افت داشته است.

دیدگاه شما

خبرنامه