چگونه «مک‌دونالد» در ایران شعبه می‌زند؟

تاریخ ارسال : 22 جولای 2015 ساعت : 6:57 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد اعلام کرده که تمایل دارد شعبه‌ای در ایران داشته باشد، اما آیا حضور مک‌دونالد در ایران امکان‌پذیر است؟
بعد از انجام توافقات میان ایران و کشورهای 5+1، تعداد زیادی از شرکت‌ها و بنگا‌ه‌های تجاری برای انجام مبادله با ایران، اعلام آمادگی کردند. برای نمونه می‌توان به رستوران‌‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد اشاره کرد که متولیانش در سایت خود اعلام کردند که تمایل دارند شعباتی در ایران هم دایر کنند.

البته هنوز از طرف ایران واکنشی نسبت به این موضوع اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد که حداقل بخشی از مردم، از این موضوع استقبال کنند.

چون در همین مدت کوتاه، در میان مردم پیامک‌هایی رد و بدل می‌شود که حاکی از تمایل آنها نسبت به حضور در این رستوران‌های زنجیره‌ای است.

در این راستا، علی اصغر میر ابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس داران در گفت‌و گو با اقتصادنیوز، اعلام کرد: گرچه مک‌دونالد یک رستوران زنجیره‌ای است ولی به دلیل اینکه محتویات آن فست‌فود است، زیر مجموعه اتحادیه اغذیه فروشان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: با این حال هر رستوان خارجی که بخواهد در ایران شعبه داشته باشد می‌تواند در خواست مجوز بدهد و با کسب پروانه، رستوران خود را تاسیس کند.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس‌داران، در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت و شرایط خاصی تاکنون در این زمینه برای آنها ابلاغ نشده است؟ بیان کرد: تاکنون دستورالعمل خاصی در این زمینه برای ما مشخض نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز، مک‌دونالد یک رستوران آمریکایی تبار و بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است که با بیش از 35 هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات مک‌دونالد عبارتنداز همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، انواع نوشابه‌ها و دسرها.

دیدگاه شما

خبرنامه