کاهش تولید میلگرد در چین

تاریخ ارسال : 05 جولای 2015 ساعت : 11:53 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

آخرین داده های مرکز آمار چین حاکی از آن است که میانگین تولید روزانه میلگرد این کشور در ماه می کاهش داشته است. در حالی که ماه آوریل کمی بهبود داشت. کاهش تقاضای بخش مسکن و پروژه های زیربنایی که قیمت میلگرد را به سطوح پایینی رسانده موجب شد تولید کنندگان میلگرد به فکر کاهش تولید باشند.
در ماه می تولید میلگرد چین ٢ درصد نسبت به ماه آوریل بالا رفته به ١٧ میلیون و ۶۵٠ هزار تن رسید که علت آن یک روز کاری بیشتر ماه می بود. تولید میلگرد ماه می در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٢,۶ درصد افت داشته است. میزان تولید روزانه یک درصد نسبت به آوریل پایین آمده ۵۶٩٢۵٨ تن ثبت شد.
بدین ترتیب از ژانویه تا می سال جاری چین ٨٢ میلیون و ٣۴٠ هزار تن میلگرد تولید کرده که ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. میزان تولید ژانویه تا آوریل ٣,۶ درصد نسبت به سال قبل کمتر بوده و این نشان می دهد کاهش تولید در ماه می سرعت گرفته است.
تقاضای مصرف کننده نهایی میلگرد در نیمه نخست سال جاری در چین خیلی کم بوده و پروژه هاس ساختمانی جدید کمی آغاز به کار کردند و سرعت پیشرفت پروژه های در حال کار نیز کمتر شد. از این رو برخی کارخانه ها تولید میلگرد را کاهش دادند و برخی خطوط تولید میلگرد را به تولید مفتول و سایر مقاطع تبدیل کردند.
قیمت میلگرد در بازار داخلی چین آخرین بار ٨٠ سنت افت داشته به ٣٣٩ تا ٣۴٠,۶ دلار هر تن رسیده است. انتظار می رود تولید میلگرد باز هم کاهش یابد چون قیمت انواع محصولات فولادی نزولی است و قیمت نسبتا باثبات سنگ آهن تنها وضعیت مالی کارخانه ها را وخیم تر می کند.
تولید کنندگان مقاطع چین بیش از یک ماه است که با ضرردهی مواجه اند . برخی کارخانه ها تعمیرات خطوط تولید را آغاز کرده اند تا بدین ترتیب تولید کاهش یابد و انتظار می رود سایر کارخانه ها نیز در جولای و آگوست این چنین کنند چرا که تابستان فصل رکود تقاضاست.

دیدگاه شما

خبرنامه