آغاز دور جدید آماده‌باش برقی

تاریخ ارسال : 12 آگوست 2015 ساعت : 4:55 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده گسترده از وسایل برقی در ساعات پیک مصرف منجر به آسیب به آنها خواهد شد از آماده‌باش کارکنان صنایع آب و برق به‌منظور تامین نیاز مشترکان در تابستان خبر داد.
ستار محمودی با اشاره به آماده باش کارکنان صنعت آب و برق در روزهای باقیمانده تابستان، گفت: تمامی پرسنل آب و برق از جمله سامانه‌های حوادث و اتفاقات در طول تابستان به‌صورت آماده‌باش کامل هستند تا در گرمای شدید این فصل، مردم با کمبود آب و برق مواجه نشوند.

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه در این فصل موازی با افزایش مصرف آب، مصرف برق نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بخش عمده این مصرف نیز به علت استفاده از سامانه‌های سرمایشی است که این سامانه‌ها مصرف کننده بزرگ انرژی هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در مناطقی که از کولرهای آبی استفاده می‌شود، علاوه بر برق، مصرف آب نیز مضاعف می‌شود و این باعث می‌شود مصرف زیاد و اتلاف آب و انرژی را به‌صورت هم‌زمان داشته باشیم، اظهار داشت: برخی مصرف‌کنندگان با عدم رعایت زمان مصرف در هر ساعتی که صلاح بدانند از وسایل برقی پر مصرف استفاده می‌کنند.

وی افزود: این کار ضمن بروز آسیب در دستگاه برقی و فشار اقتصادی به خانواده، باعث مصرف بیش از حد برق درساعت اوج شده و پیامدهای منفی در شبکه ایجاد خواهد کرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه کولرهای آبی فشار قابل‌توجهی را به شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی وارد می‌کنند، تبیین کرد: در فصل تابستان مصرف هر کولر آبی به اندازه مصرف آب و برق یک نفر در شبانه‌روز بوده و این مورد در مناطق گرمسیری به‌مانند این است که با وارد مدار شدن هر کولر آبی یک مشترک جدید به شبکه اضافه می‌شود.

محمودی با تاکید بر اینکه در فصل تابستان میزان مصارف در تمام شبانه‌روز برای مردم یکسان نیست، تبیین کرد: به همین خاطر توانیر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام عمومی از مردم درخواست کرده‌اند، با توجه به اینکه در برخی روزها درجه حرارت از مرز ۴۰ درجه نیز گذشته و مصارف آب و برق با افزایش چشم‌گیری روبرو شده است، مشترکان آب و برق با مدیریت در مصرف آب و برق می‌توانند میزان مصرف را کاهش دهند تا با مشکل مواجه نشویم.

قائم‌مقام وزیر نیرو در پایان به مهر گفت: چنانچه در مصرف برق بین ساعات ۱۱ صبح تا ۱۶ و از ۱۹ تا ۲۳ مصارف متعادل داشته باشیم و از استفاده از وسایل پرمصرف برقی و لامپ‌های اضافی پرهیز کنیم، بدون مشکل از ساعات پیک مصرف عبور کرده و مشترکان نیز دچار نوسان برق نخواهند شد.

دیدگاه شما

خبرنامه