جزئیات تازه از بالا گرفتن دعوای مخابرات و وزارت ارتباطات

تاریخ ارسال : 02 آگوست 2015 ساعت : 10:35 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با درخواست شرکت مخابرات برای تعیین تکلیف بدهی ها و برای جلوگیری از بروز اختلال در ارتباطات مردمی، فعلاً مشکل ارتباطات بین المللی مخابرات برطرف شده است.
محمدرضا فر نقی زاد در گفتگو با صدا و سیما، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت در 15 ماه گذشته هفت صورتحساب برای شرکت مخابرات ایران ارسال کرده بود که هیچکدام پرداخت نشد و بر این اساس تصمیم به قطع ارتباطات بین المللی مخابرات در 9 استان گرفته شد.

وی درباره طلب های شرکت مخابرات از دستگاه های دولتی گفت: شرکت مخابرات ایران شرکتی سود ده است و در مجمع اخیر خود حدود 2000 میلیارد تومان سود توزیع کرده است، بنابراین برای 300 تا 400 میلیارد تومان بدهی نباید مشکلی داشته باشد.

سخنگوی وزارت ارتباطات افزود: بدهی شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت مربوط به ارتباطات بین المللی و استفاده از پهنای باند است که مربوط به طلب کاری های این شرکت از شرکت های دولتی در بخش تلفن ثابت نمی شود.

وی درباره چگونگی حل مشکل بدهی شرکت مخابرات گفت: ما علاقه مندیم این موضوع با تعامل حل شود و با توجه به نقش حاکمیتی وزارت ارتباطات تلاش داریم این مشکل نیز برطرف شود.

سخنگوی مخابرات: بدهی به وزارت ارتباطات را قبول داریم

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: اصل بدهی به شرکت زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات را قبول داریم.

داوود زارعیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس اعلام شرکت زیرساخت، این بدهی ها 350 میلیارد تومان است که ما معتقدیم مبلغ آن کمتر از این میزان است.

وی افزود: به هر دلیل ما نتوانستیم این بدهی ها را پرداخت کنیم تحت آنکه پس از اجرای طرح همکاری تلفن ثابت، تعرفه ها کاهش یافته است.

زارعیان دلیل دوم را وصول نشدن مطالبات شرکت مخابرات از مشترکان تلفن ثابت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شرکت مخابرات بیش از 1500 میلیارد تومان از مشترکان دولتی و خصوصی و خانگی طلبکار است که بخش عمده ای از آن هم مربوط به ارتباطات بین المللی می شود.

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: به شرکت زیرساخت اعلام کرده ایم که بدهی ها را پرداخت می کنیم مانند بخشی از بدهی ها که ماه گذشته پرداختیم.

وی افزود: چهارشنبه گذشته نیز سه عدد چک به مبلغ حدود 115 میلیارد تومان به حسابداری شرکت زیرساخت تحویل داده شد.

زارعیان گفت: با توجه به حل این مشکل، از شرکت ارتباطات زیرساخت انتظار داریم همانگونه که ما به دلیل بدهی، تلفن شرکت دولتی، نظامی و امنیتی را قطع نمی کنیم، ارتباطات ما را قطع نکند.

دیدگاه شما

خبرنامه